Megmentheti a motoros életét a védőfelszerelés

Megmentheti a motoros életét a védőfelszerelés

élet
PUBLIKÁLÁS: 2019. május 05. 13:00
Bors

A jó idő beköszöntének biztos jele, hogy a motorosok megjelennek az utakon. A téli leállás után mind az autósoknak, mind a motorosoknak vissza kell szokni az új közlekedési helyzethez, ami a jelek szerint idén is akadozva megy, amit a balesetek magas száma jelez. Az első és legfontosabb a biztonság, amire leginkább a motorosnak kell ügyelnie, és ez még a nyeregbe pattanás előtt megkezdődik. A legrövidebb útszakaszhoz is viselniük kell a megfelelő minőségű védőeszközöket, mint a bukósisak, a motoros kesztyű, és a protektoros kabát.

A bukósisak kiválasztásánál ügyelni kell arra, hogy megfelelően védje a fejet, kényelmesen viselhető legyen, de lötyögés nélkül stabilan álljon. Nem foroghat el oldalra, és fejbillentésnél sem szabad mozognia. Az áll alatt átfutó rögzítés legyen stabil, kényelmes, de ne fojtson. A legnagyobb védelmet a teljesen zárt sisak nyújtja. Ha felhajtható elejű sisakja van, menet közben legyen lehajtva az állvédő rész. Mindig tisztán kell tartani a szélvédő plexijét. Esti motorozáshoz csak világosat szabad használni. Motorozáskor mindig fontos kesztyűt viselni. Ez nem csak eséskor védi meg a kezet a ronda horzsolásoktól, de a bogarak okozta ütéseket is felfogja. Meleg napokra lehet olyan kesztyűt kapni, amely védelmet nyújt, de közben szellőzik is. Motoros csizmát igazándiból a nagy motorokhoz szükséges hordani, robogózásnál nem feltétlen szükséges, ugyanakkor jó tudni, hogy főleg a magas-szárú változatok védik a lábat. A motorosruha mindig legyen kényelmes, lehessen benne szabadon mozogni. Fontos, hogy jól szellőzzön, de a sérülékeny helyeken megfelelő védelmet nyújtson.

A beépített gerinc-, váll- és könyökvédő fontos eleme a kabátnak, bár a külön kapható védőmellények a gerincnek nagyobb biztonságot jelentenek. Egy testre feszülő ruha nem engedi a motorost kényelmesen forogni, mozogni, ez pedig a motorozás alapfeltétele. A csomagtartóban mindig legyen egy vízálló szett. Ezeket már elég kicsire össze lehet hajtani, hogy ne okozzon gondot a tárolása, viszont jól jön, amikor a motoros beleszalad egy hirtelen jött esőbe, és nincs sem hely, sem idő félreállni védett helyre. Azok számára, akik csak most veszik elő a motort, a szakértők azt javasolják, hogy az első köröket egy zárt parkolóban tegyék meg. Szokjanak össze újra a motorral néhány lassú sebességnél végrehajtott manőverrel. Ilyen lehet például a nyolcasok rajzolása a parkolóban.

Viccesnek hangzik, de az indulást és a megállást is jó gyakorolni. Állóhelyzetből, mintha lámpánál állna, induljon el, kapcsoljon fel 2–3 fokozatot, majd ismét fékezze a motort állóra. Tapasztalja ki a fékeket, elsősorban az elsőket használja, a hátsókkal óvatosan bánjon. Ha már sikeresen mennek a lassú tempós nyolcasok, érdemes néhány gyorsabb fordulót is beiktatni. Forgalomban érdemes figyelni, mivel az autósok még nincsenek hozzászokva a motorosokhoz, és az útfelület is csúszósabb, főleg, ha esik, egy kis nedvesség alaposan megviccelheti a motorost.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.