Megdöbbentő fordulat: mégsem tudni, ki vezette a veronai halálbusz

Megdöbbentő fordulat: mégsem tudni, ki vezette a veronai halálbusz

baleset
PUBLIKÁLÁS: 2019. március 02. 04:10
Döbbenetes fordulat: nem V. János, hanem váltótársa vezethette a buszt Veronában a tragédia pillanatában. A Bors értesülései szerint V. János ügyvédei egy erről szóló orvosi szakvéleményt adtak be az olasz bíróságon.
Bors

Elképesztő információkhoz jutott a Bors az elmúlt húsz év legsúlyosabb magyar buszbalesete kapcsán. Olaszországban újabb tárgyalási napot tartottak tegnap a veronai tragédia ügyében, erre időzítve pedig a megvádolt buszvezető, V. János ügyvédje egy komoly fordulatot jelentő szakvéleményt nyújtott be a bíróságnak. Úgy tudjuk, ebben az szerepel, hogy V. János testén nem voltak kormánytól eredő sérülések, vagyis ez azt jelentheti, hogy a baleset időpontjában ő nem ült a volán mögött. Információink szerint a balesetben elhunyt sofőr mellkasán találtak zúzódásokat, az ütközés közben V. János a széksorok közt állhatott.

A túlélők nehezen tudták felidézni, pontosan melyik sofőr vezette aznap éjjel a buszt, volt, aki V. Jánosra emlékezett, de több olyan is, aki elhunyt társára. Ha az olasz perben bizonyítást nyer, hogy nem a vádlottként álló V. János volt a sofőr, az gyökeres fordulatot hozhat az ügyben.

A veronai tragédia kapcsán itthon egyetlen embert gyanúsítottak meg, V. János háziorvosát, foglalkozás körében elkövetett, gondatlan veszélyeztetés vétségével. A gyanúsítással szemben panasszal élt, de ezt a hatóság elutasította. A Bács-Kiskun Megyei Főügyészség szerint az orvos tudott a sofőr alvászavaráról, és soron kívüli vizsgálatot kellett volna elvégeznie, és el kellett volna tiltania az éjszakai vezetéstől.

Ugyanakkor a Bors korábbi információi szerint a sofőr súlyos alvászavarának gyógyítása már a baleset előtt megkezdődött, több szakorvos is kezelte magas vérnyomása és alvási apnoéja miatt, és úgy látták, lehet hivatásos jogosítványa. V. János a buszbaleset idején is használt egy speciális készüléket alvászavara enyhítésére, ami információink szerint használt is neki, vagyis az orvosnak nem volt oka rá, hogy megtagadja a jogosítvány kiadását. Bár ez utóbbiért a háziorvosok felelnek, arra nincs jogszabály, hogy a hivatásos sofőrök vezetési alkalmasságát például csak és kizárólag nappalra korlátozzák.

Ha tényleg nem V. János vezetett az ütközéskor, kérdés, miért indokolt vizsgálni az orvosa szakmai eljárását.

Nem fog éjszaka elaludni

– Más szabályok vonatkoznak úrvezetőkre és hivatásos sofőrökre, mint ahogyan a betegségek sem esnek egyforma súllyal latba. Alvászavar esetén csak az kötelező, hogy alváscentrumba kell küldeni a beteget. A foglalkozás-egészségügyi orvosok tudomásom szerint már kérték, hogy a balesetet követően hozott jogszabályokon pontosítsanak, mert azok nehezen alkalmazhatóak. Érthetetlen emellett az éjszakai vezetés korlátozása, mivel a betegnek az a gond, hogy a fulladás miatt éjszaka nem alszik jól, de az nem jelenti, hogy egyik percről a másikra tényleg elaludna – nyilatkozta a Borsnak dr. Hoksári László, háziorvos, aki kitért rá: a háziorvos meggyanúsításának híre országszerte felháborította kollégáit.

– Nem foghatjuk a kezét a sofőröknek, saját felelősségük is van abban, milyen állapotban ülnek a volán mögé. Vannak betegek, akik nehezen viselik az alkalmatlanságuk okán azt, hogy bevonjuk a jogosítványát, de ezt minden esetben szakvéleményekre alapozva tesszük meg – tette hozzá a Magyar Orvosi Kamara szolnoki alelnöke.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.