Kilenc hónapja piacvezető a TV2 Csoport

Kilenc hónapja piacvezető a TV2 Csoport

TV2
PUBLIKÁLÁS: 2018. szeptember 04. 16:48
Bors

2017 decembere óta a TV2 Csoporté a legnézettebb csatornaportfólió a teljes lakosságban, 18-59-ben pedig a két évvel ezelőtti 10 százalékpontos különbség 2018 augusztusra 0,28 százalékpontra olvadt az RTL Csoporttal szemben.

A TV2 Csoport kábelportfóliója az előző hónapban az elmúlt két év legmagasabb közönségarányát érte el mind teljes lakosságban, mind 18-59-ben. Augusztusban a négy évesnél idősebbek körében a legnépszerűbb kábelcsatorna a SuperTV2 volt, és négy kábelcsatorna is megdöntötte saját nézettségi rekordját 18-59-ben.

2018 augusztusában teljes napon a TV2 Csoport jelentősebben tudta növelni piaci részesedését az előző hónaphoz képest (+2,25 pont) a 18-59 éves lakosság körében. Ez köszönhető volt mind a TV2 csatornának (+1,25), mind pedig a kábelcsatornák (+1,0) kimagasló teljesítményének. Hasonló növekvő tendenciát tapasztalhattunk a teljes lakosság esetében is (+1,69), ahol elsősorban a TV2 növekménye (+1,02) hatott pozitívan a cégcsoport számaira.

A két legnagyobb televíziós cégcsoport közötti különbség az elmúlt két év során a 18-59 éves lakosság esetében a kezdeti 10 pontos különbségről (2016. ősz) elenyészőre, 0,28 pontra csökkent (TV2 Csoport: 22,85% shr / RTL Csoport: 23,13% shr), míg a teljes lakosság körében már 2017 decembere óta a TV2 csoport a legnézettebb. (2018 augusztusára 3 pontra nőtt a differencia: TV2 Csoport: 23,59 % shr / RTL Csoport: 20,63% shr). 2018 augusztusában a hétköznapokat tekintve is figyelemre méltó teljesítményt tudott elérni a TV2 Csoport, ugyanis megelőzte versenytársát mind a 18-59 éves (TV2 Csoport: 23,62% shr / RTL Csoport: 23,60% shr), mind a teljes lakosság (TV2 Csoport: 25,16% shr / RTL Csoport: 20,93% shr) körében.

Az elmúlt héten elindult a nagyobb csatornák őszi struktúrája, mely alapjaiban kevéssé változtatott az eredményeken. Csoportszinten mind teljes héten (23,44% shr), mind a hétköznapokon (25,24% shr) a TV2 volt a legnézettebb a teljes lakosság körében, míg a 18-59 évesek esetében minimális volt a két portfólió közti különbség (teljes hét: -1,18 / hétköznap: -0,31).

- A televíziók sikereit nem két slot nézettsége alapján mérik. Elavult és félrevezető, miszerint csak a két nagycsatorna főműsoridős versenye fontos, hiszen a piac fragmentálódott, így mi a teljes napra fókuszálunk cégcsoport szinten. A TV2 Csoport eredményessége megkérdőjelezhetetlen, bár erről egyes szakmainak mondott sajtóorgánumok többnyire hallgatnak. – kommentálta az eredményeket Dirk Gerkens, a TV2 Csoport vezérigazgatója.

A nyár utolsó hónapja több szempontból is a legek hónapja volt a TV2 Csoport életében. A portfólió bővítése óta (2016. szeptember) eddigi legmagasabb átlagos havi piaci részesedését tudta elérni a csoport kábelrészlege mind a 18-59 éves lakosság (14,87% shr), mind pedig a teljes lakosság (13,42% shr) körében. 2018 augusztusában a teljes lakosság esetében a legnézettebb kábelcsatorna a SuperTV2 volt 3,61%-os átlagos havi közönségarányával (nagyobb előnnyel – 2. legnézettebb F+ 3,06%-kal). Hasonlóan kimagasló eredményeket tapasztalhattunk csatornaszinten is, ugyanis a portfólió 4 kábelcsatornája (Prime: 2,99 / megújult FEM3: 0,56 / Izaura: 1,92 / Kiwi: 0,24) isműködésének eddigi legmagasabb átlagos havi közönségarányát tudta produkálni a 18-59 éves lakosság körében (teljes napon). A Prime ezzel az eredménnyel olyan csatornákat előzött meg, mint az RTLII, a Viasat3, vagy az AXN.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.