Hiába perelik a hozzátartozók 100 millió dollárra, azaz több mint 25 milliárd forintra a két héttel ezelőtti egyesült államokbeli kacsahajó-balesetben érintett cégeket, a biztosítás miatt ugyanis meg sem fogják érezni a hihetetlen összeget.
– A katasztrofális állapotban lévő kacsahajóknak azonban most jó eséllyel befellegzett, mert aki a tizenhét halálos áldozatot követelő tragédia után még képes felszállni egy ilyen elavult kétéltűre, az egyszerűen nem normális – kommentált a Borsnak Rónai Péter ügyvéd. A kártérítési pereiről híres magyar származású New York-i szakember öt évvel ezelőtt 15 millió dolláros – átszámítva 3,36 milliárd forintos – kártérítést harcolt ki a 2010-ben Philadelphiában történt kacsahajó baleset két magyar áldozata családjának. Mert hogy nem a júliusi volt első ilyen baleset az Államokban: a 16 éves S. Dóra és a 20 éves P. Szabolcs azon a kétéltű turistabuszon volt, amelyiknek egy nagy teherhajó ment neki. A balesetben mindkét hajós kapitány vétkes volt. Azért nem vették észre egymást, mert egyikük éppen telefonált, a másikuk pedig internetezett a telefonján. A kacsahajó kapitánya ráadásul az ütközés előtt a vízbe ugrott.
– Ezek a kétéltűek szó szerint a háborúból maradtak meg. A II. világháborúban ezekkel szálltak partra a szövetségesek Normandiában – magyarázta a Borsnak Rónai Péter. A Ride the Ducks (“szállj fel a kacsára”) nevű kétéltűek csak át lettek alakítva, de felújítani nem kellett őket, mert a hatvanas évek előtt készült járművekre ilyen szabály nem vonatkozik – tette hozzá az ügyvéd. Ráadásul a kétéltűeket a 2010-es tragédia óta sem modernizálták. – Vízen és szárazföldön is képesek közlekedni, de igazából egyikre sem igazán alkalmasak – jellemezte a kacsabuszt az ügyvéd.
A kétéltű jármű július 19-én süllyedt el a Table Rock tavon. A fedélzeten harmincketten utaztak, amikor vihar tört ki, és a hajós kirándulásra indult két jármű egyike már nem tudott partra evickélni. Az elsüllyedt hajó fedélzetén ugyan volt elég mentőmellény, de az utasok többsége nem viselte azt. A tizenhét halálos áldozat között egy kilenctagú család is volt.
A héten kezdődött polgári perben összesen öt céget vizsgálnak, a vád szerint megelőzhető lett volna a tragédia, ha a rossz időben nem szállnak vízre. Bár a mostani kártérítési per a korábbi üzemeltetőt is érinti, a mosonmagyaróvári család az ügyvéd szerint az esetlegesen megítélt összegből már nem részesülhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.