Brutális eredmény! Részegre issza magát havonta egyszer a hazai 16 évesek negyede

Brutális eredmény! Részegre issza magát havonta egyszer a hazai 16 évesek negyede

serdülőkor
PUBLIKÁLÁS: 2018. június 01. 13:45
A magyar gyerekek sajnos olyan környezetben nőnek fel, ahol az alkoholfogyasztás természetes, és a rohamivás is nagy probléma a serdülők körében.
Bors

Egy közel háromezer magyar fiatalt érintő kutatás szerint a válaszadók ötven százaléka mondta azt, hogy az elmúlt egy évben már berúgott, és a 12–18 éves korosztály körében végzett felmérés alapján a válaszadók nyolcvanhárom százaléka már kipróbálta az alkoholt.

A szoljon.hu beszámolója szerint dr. Bodrogi Andrea pszichiáter, neurológus, addiktológus főorvos, az Ébredés Alapítvány munkatársa minapi előadása során elmondta, hogy a serdülőkori rohamivás kifejezetten fontos és globális téma és a megelőzésére sokkal több figyelmet kellene fordítani. Rohamivásnak azt nevezzük, amikor valaki túl sokat, túl gyorsan, és túl gyakran iszik. A hazai gyerekek pedig sajnos olyan környezetben nőnek fel, ahol az alkoholfogyasztás természetes.

– Ha pár óra alatt több mint öt italt elfogyasztunk, akkor az már rohamivásnak számít. Az európai mérték szerint ez öt egység italt jelent férfiaknál, négyet pedig a nőknél. Egy egység alkohol egy pohár sört, egy pohár bort vagy egy három centiliteres töményt jelent. A tapasztalat azonban az, hogy a serdülők ennél jóval többet isznak – mondta a szakember.

Dr. Bodrogi előadásán elárult, hogy egy 10. évfolyamos középiskolásokat érintő felmérésből az derült ki, hogy közel ötven százalékukra jellemző a rohamivás, és a diákok negyede havonta egyszer részegségig issza magát.

Hozzátette, a fiatalkori alkoholfogyasztás azért nagy gond, mert ezáltal élethosszan tartó változások következnek be az agy fejlődésében. És ezzel párhuzamosan a függőség kialakulásának veszélye is nő.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.