A férfi akkoriban a rali klub elnöke volt, és bár már 2009 óta szervezett amatőr versenyeket, a 2013-as városlődi futamra készített biztonsági tervezetében óriási hibák voltak: megállapították, hogy azoknak, akik esetleg a kocsma teraszáról szemlélnék a versenyt, egy sodródó kocsi elől semmiféle menekülési lehetőségük nincs, ráadásul a terasz az úttest szélétől alig 40 centiméterre volt. Ennek ellenére a biztonsági terv szakaszrajzán a büfét még csak nem is említették, annak ellenére sem, hogy az előzetes tervezetben veszélyes helyként tüntették fel.
Emellett, bár a tervben szó volt arról, hogy biztonsági okokból a veszélyesnek ítélt területeket fákra, karókra aggatott szalagokkal kerítenék el, azonban arra már nem tértek ki benne, hogy hogyan biztosítanák a menekülésben akadályozott területeket, vagy hogy az ilyen helyekről hogyan menekítenék ki a nézőket, illetve arról sem, hogyan garantálnák azok biztonságát, akik házuk udvaráról jönnek ki.
A tragédia nem sokkal a verseny kezdete után meg is történt: az egyik kocsi egy Y kanyarban kipördült, leállt, és újraindítás közben egy jobbkanyarban a hátsó kerekével a járdaszegélyre futott. A versenyautó megpördült, és egyenesen a büfé teraszán bámészkodók közé sodródott, ahol először a kocsma falának, majd egy villanyoszlopnak csapódott, méghozzá olyan sebességgel, hogy az oszlop kidőlt. A teraszon állók közül hárman könnyebben, hárman súlyosan sérültek. A falnál ácsorgó idősebb férfit azonban olyan brutális erővel találta el a kocsi, hogy nem csak koponyasérüléseket, többszörös csonttöréseket, tüdőzúzódást, hanem máj- és a vesesérüléseket is szenvedett. Ezek a belső szerveket később el is kellett távolítani. Bár a férfit a helyszínen újraélesztették, utána pedig azonnali műtéteknek köszönhetően megmentették az orvosok, pár hónappal később, január 1-jén a kórházban meghalt.
(Az esetről már korábban is beszámolt a BorsOnline: a végzetes pillanatról készült felvételeket ide kattintva nézheti meg.)
A vizsgálat során bizonyossá vált, hogy a balesetet nem műszaki hiba okozta: a kocsi jó műszaki állapotban volt, és a szakértői vélemények szerint nem tudta volna elkerülni a sodródást. Így a baleset, és az, hogy a versenyen sem a helyi lakóknak, sem pedig a verseny nézőinek biztonsága nem volt megfelelően megoldott, a szervező rali-elnök szakmai szabályszegései miatt történt.
A férfit végül gondatlan veszélyeztetés miatt 1 év, 2 évre felfüggesztett fogházbüntetésre ítélték.
Az ítélet nem jogerős.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.