Több mint hatvan évet legyűrt az Egyesült Államokban, amikor a Ford végre nyitott Európa felé is. Egészen 1967-ig ugyanis nem voltak jelen az öreg kontinensen. Az alapító Henry Ford legendásan ellenezte a kis autó terveit, kedvenc szavajárása is az volt: „kis kocsi, kis profit". Végül üzlettársa nyomására belátta, hogy akkora piacról van szó, amelybe érdemes pénzt fektetni. A kizárólag európaiaknak készült Fiesta 1976-ban jelent meg, és nem igazolta Ford félelmeit, ugyanis az elsőkerék-hajtású autó óriási sikert aratott Európában. Sokáig a hölgyek kedvencének számított a Fiesta, de karakteresebb, komolyabb új modelljével immár a férfiakat is megcélozta a nagy múltú gyár.
Egyszerű a kezelése
A leginkább a harcsa szájára emlékeztető hűtőmaszk nagy méretét nehéz megszokni, főleg a matt fekete fényezés miatt, amelytől valóban halra emlékeztet a kocsi eleje. Ugyanakkor a karosszéria vonalvezetése elegáns, aprólékosan kidolgozott, és még az autó méretéhez képest is kissé nagyra sikerült hátsó lámpák is impozánsak.
A belső tér pedig szinte telitalálat: a kényelmesre formázott ülések, a széles tartományban állítható kormány, a dizájnerek által az utolsó kapcsolóig átgondolt műszerfal egyaránt elnyeri sofőr és utasa elismerését is. A műszeregység áttekinthető, szerencsére a Fiesta megmaradt az analóg műszereknél, így a motorhőmérséklet és az üzemanyagszint állandóan látható a képernyőn. Figyelmet érdemel a nagy méretű érintő kijelző is, mely gyors és pontos, nem utolsósorban szemet gyönyörködtető képet közvetít még napsütés-ben is. A fűtés és a szellőzés klasszikusan gombnyomással vezérelhető, így nem kell programozó matematikusnak lennünk ahhoz, ha egyszerűen azt szeretnénk, hogy melegebb legyen az autóban.
Bántóan kerreg
Az elmúlt évtizedben a Ford autók egyik legnagyobb erőssége a futómű lett. Ez nem csupán az utazás komfortját meghatározó összetevő, a gépkocsi biztonságos vezethetőségét is erősen befolyásolja. A Fiesta ugyan sokkal egyenletesebb utakhoz szokott Európában, mégis úgy tervezték, hogy könnyedén átgördül a hazai úthibákon. Tesztautónk 1 literes, 100 lóerős benzines motorja ugyanakkor furcsa alkotás. Amíg ugyanis nincs szükség az ereje kihasználására, a kocsi szépen siklik, aránylag kedvező fogyasztással, de ahogy odalépünk a pedálra, beindul a háromhengeres motor egy speciális kerregése, ami sajnos megszokhatatlan. Hiába jó a hangszigetelés, ezt a hangot képtelenség nem hallani. Ráadásul – bár kicsi a motor – a turbó használata erősen mutatkozik már a fogyasztásban is.
Négymillióba kerül
Bár a takarékos üzemmódot sokféleképpen be tudjuk állítani, kissé túlzóak a mûszerfal jelzései. Az 1800-as fordulatnál felvillanó lámpára nem érdemes hallgatni, jobb, ha néhány száz fordulattal feljebb toljuk a kapcsolási időpontot. Az új Fiesta indulóára ráadásul 4 millió felett van – 4,065 millió forint –, ezért pedig a szívó benzines alapfelszereltség jár. Turbós benzines változatért százezrekkel többet kell fizetni – 4,66 milliót –, ami kissé túlzás ahhoz képest, hogy a Ford most akciós áron, 4,19 millióért már egy 125 lovas Focust kínál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.