Aktuális

Turbófokozattal nyit a férfiak felé a Fiesta

Címkék
Fordteszt

Bors

Létrehozva: 2018.02.11.

Mindig a kisautók és a hölgyek egyik kedvelt modellje volt a Ford Fiesta, amely immár férfiasabb arc­éllel gördül az utakon. Ideális fogyasztása, kényelmes belső tere a fiatalabbakat célozza.

Több mint hatvan évet legyűrt az Egyesült Államokban, amikor a Ford végre nyitott Európa felé is. Egészen 1967-ig ugyanis nem voltak je­len az öreg kontinensen. Az ala­pító Henry Ford legendásan ellenezte a kis autó terveit, kedvenc szavajárása is az volt: „kis kocsi, kis profit". Végül üzlettársa nyomására belátta, hogy akkora piacról van szó, amelybe érdemes pénzt fektetni. A kizárólag európaiak­nak készült Fiesta 1976-ban je­lent meg, és nem igazolta Ford félelmeit, ugyanis az elsőkerék-hajtású autó óriási sikert aratott Európában. Sokáig a hölgyek kedvencének számított a Fiesta, de karakteresebb, komolyabb új modelljével immár a férfiakat is megcélozta a nagy múltú gyár.

Egyszerű a kezelése

A leginkább a harcsa szájára emlékeztető hűtőmaszk nagy méretét nehéz megszokni, főleg a matt fekete fényezés miatt, amelytől valóban halra emlékeztet a kocsi eleje. Ugyanakkor a karosszéria vonalvezetése elegáns, aprólékosan kidolgozott, és még az autó méretéhez képest is kissé nagyra sikerült hátsó lámpák is impozánsak.

A belső tér pedig szinte telitalálat: a kényelmesre formázott ülések, a széles tartományban állítható kormány, a dizájnerek által az utolsó kapcsolóig átgondolt mű­szerfal egyaránt elnyeri sofőr és utasa elismerését is. A műszeregység áttekinthető, szerencsére a Fiesta megmaradt az analóg műszereknél, így a motorhőmérséklet és az üzemanyagszint állandóan látható a képernyőn. Fi­gyelmet érdemel a nagy méretű érintő kijelző is, mely gyors és pontos, nem utolsósorban szemet gyönyörködtető képet közvetít még napsütés­-ben is. A fűtés és a szellőzés klasszikusan gombnyomással vezérelhető, így nem kell programozó matematikusnak lennünk ahhoz, ha egyszerűen azt szeretnénk, hogy melegebb legyen az autóban.

Bántóan kerreg

Az elmúlt évtizedben a Ford autók egyik legnagyobb erőssége a futómű lett. Ez nem csupán az utazás komfortját meghatározó összetevő, a gépkocsi biztonságos vezethetőségét is erősen befolyásolja. A Fiesta ugyan sokkal egyenletesebb utakhoz szokott Európában, mégis úgy tervezték, hogy könnyedén átgördül a hazai úthibákon. Tesztautónk 1 literes, 100 lóerős benzines motorja ugyanakkor furcsa alkotás. Amíg ugyanis nincs szükség az ereje kihasználására, a kocsi szépen siklik, aránylag kedvező fogyasztással, de ahogy odalépünk a pedálra, beindul a háromhengeres motor egy speciális kerregése, ami sajnos megszokhatatlan. Hiába jó a hangszigetelés, ezt a hangot képtelenség nem hallani. Ráadásul – bár kicsi a motor – a turbó használata erősen mutatkozik már a fo­gyasztásban is.

Négymillióba kerül

Bár a takarékos üzemmódot sokféleképpen be tudjuk állítani, kissé túlzóak a mûszerfal jelzései. Az 1800-as fordulatnál felvillanó lámpára nem érdemes hallgatni, jobb, ha néhány száz fordulattal feljebb toljuk a kapcsolási időpontot. Az új Fiesta indulóára ráadásul 4 millió felett van – 4,065 millió forint –, ezért pedig a szívó benzines alapfelszereltség jár. Turbós benzines változatért százezrekkel többet kell fizetni – 4,66 milliót –, ami kissé túlzás ahhoz képest, hogy a Ford most akciós áron, 4,19 millióért már egy 125 lovas Focust kínál.

Ez is érdekelhet

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17174267_auto_resized.jpg
origo.hu

Király Viktor ezzel a módszerrel fogyott 16 kilót

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27588_resized.jpg?avcount=1714454113
origo.hu

Egyre drámaibb világháborús helyzet: hadüzenetet küldött egy európai uniós NATO-ország az oroszoknak

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17174638_auto_resized.png
hirtv.hu

Itt a bizonyíték: Niedermüller Péter valóban a saját veje, Horn Gábor üzleti köreit látta el sokmilliós megbízással

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17168326_auto_resized.jpg
ripost.hu

„Az életem leckéje volt” - Mohamed Fatima egy év után törte meg a csendet a Fekete Vonat botrányról

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17175037_auto_resized.jpg
mandiner.hu

Rendesen kitoltak a magyar kéziválogatottakkal az olimpiai program kialakításánál

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27589_resized.jpg?avcount=1714454113
origo.hu

Újabb drámai részletek a bőnyi késelésről: még az ajtó is véres volt

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17174399_auto_resized.jpg
travelo.hu

Ritka virág bontotta ki szirmait a Dél-Mezőföldön

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17171142_auto_resized.jpg
borsonline.hu

Meghalt a nemzet művésze, válságban a TV2 párjának házassága, de nem csak rossz híreket hoztunk a héten – ez a heti top 5

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/27483_resized.jpg?avcount=1714454113
videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

https://zoe.mediaworks.hu/public/uploaded_pictures/17172631_auto_resized.jpg
borsonline.hu

Újabb válást jelentettek be: 11 év házasság után otthagyta feleségét a zenész

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/gGc7j1-q9Do1_TFTQLnq1mNVr7FPnnGmitDfoPqgrG4/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q4ZDU1ZDI5NzEwMzQ1NTVhYTY0MDlkNDZjNzM0MmEy.webp
Végzet

Motoros tragédia Komlónál: Daruval emelték ki Fanni holttestét az autó alól

https://cdn.borsonline.hu/2024/04/1PwazLrRBFEbdtf_fIH7jJ5SNqlkHDbqALHhVImfx20/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M3NTYxNGQ1MTM1NzRmNzQ5ZmQ1N2RhZTNmNmVkYzE2.webp
Remény

„Egyre közelebb repítik Dominikot Dubajhoz” – Curtis is segít a nagybeteg kisfiúnak