Listával induljunk a hóvégi bevásárlásra

Listával induljunk a hóvégi bevásárlásra

bevásárlás
PUBLIKÁLÁS: 2018. február 03. 11:00
Mindent bevetnek azért a boltok, hogy náluk költsük el a pénzünket. Sokan tavaly év végén kaptak legutóbb fizetést, és még napokat kell várniuk arra, hogy csilingeljen a telefonjuk a februári fizetéssel. Ha vékony pénztárcával indul útnak, legyen résen!
Bors

Cselesen helyezik el a termékeket

Így tud spórolni:

Soha ne induljon el éhgyomorral élelmiszert vásárolni, mert akkor olyan dolgokat is hajlamos a kosárba pakolni, amire elcsábulunk. Indulás előtt együnk és igyunk is.

A nagyobb áruházak prospektusai az interneten elérhetőek, hasonlítsa össze a kínálatukat

Írjon listát, és ne vigyen több pénzt annál, mint amennyit el akar költeni

Nézze az alsó és felső polcokat, ott megtalálhatjuk a legjobb ajánlatokat

Keresse az értékcsökkent pultokat. Akár féláron hozzájuthat egyes termékekhez, mer azok szavatossági ideje pár napon belül lejár

– Nem véletlen, hogy az alapvető élelmiszereket általában a bolt végén helyezik el, egymástól távol, így mire végigérünk az üzleten, több mindent vásárolunk, mit amennyit szerettünk volna – kezdte Szalai Balázs árufeltöltő. Ha vásárlás közben spórolni szeretnénk, akkor legjobb, ha az alsó és felső polcokat nézegetjük, mert a boltok azokat a termékeket helyezik szemmagasságba, amelyből a legtöbbet szeretnék eladni. Ezek általában drágábbak is. Hivatásos szakembereket fizetnek az áruházláncok azért, hogy minél több időt töltsünk el a sorok között.

– Figyeljék meg, nem véletlenül nem látnak órát például az üzletekben. Az a céljuk, hogy a vásárlók elveszítsék az időérzéküket. Emiatt hanyagolják az ablakokat is. Kellemes zene szól, hogy a vevő átadja magát a vásárlás élményének. Nem csak a felnőtteket, a gyermekeket is befolyásolják: az édességeket az alsóbb polcokon helyezik el, a picik szemmagasságában, a játékoknál pedig általában a drágábbakat teszik alulra, hogy a gyermekek azokat kérjék a szüleiktől – fejtette ki az árufeltöltő.

A nagyobb bevásárlóközpontok gyakran rendezik át a polcokat, hogy direkt elté­vedjünk.

Meglepő? A nők tudatosabbak!

Azokat az embereket nevezzük így, akik tájékozódnak az árakról, a termékek minőségéről, tisztában vannak a jogaikkal, és a számukra legkedvezőbb módon vásárolnak. Munkatársunk kíváncsi volt arra, hogy melyik nem a tudatosabb vásárló. A kérdésünkre a választ az egyik budai forgalmas hipermarketben kerestük. A kikérdezett vásárlók válaszai alapján megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a nők célirányosabban vásárolnak, jobban figyelik az akciókat. A férfiak azt veszik meg, amit gondolnak, ártól függetlenül.

Ezért nem! – magyarázzuk el a gyereknek

Kecskés Emília pszichológus szerint már totyogós korban beszélni kell a gyerekkel a vásárlásról. – Otthon, többször beszélgessünk el velük arról, hogy miért nem tudja anya megvenni neki amit szeretne. Hó végén bízzuk rá valakire a gyermeket, amíg mi vásá­rolunk.

A vásárlást tanítani kellene

Geszti Péter reklámszakember: Annyira része mindennapi életünknek a vásárlás, hogy ezt már az iskolában is érdemes lenne tanítani a gyerekeknek, akár a pénzügyi ismereteket – mondta Geszti Péter reklámszakember. A vásárlás szinte végtelen a kínálat miatt, akár az internet világa: tudni kell jól kiválasztani a fontos információkat és a valóban szükséges dolgokat. Először persze a felnőtteknek kell tudatosabb vásárlóvá len­niük, mert ezzel a környezetet is kímélhetik. A gazdagoknak nem kell mindent megvenni, ami szembe jön, a szegényeknek pedig – akiket a kényszer megtanít hetekre előre megtervezni a főzést – az ár mellett érdemes lenne figyelni a tartalomra és minőségre is élelmiszer esetén, hogy óvják az egészségüket. Szóval, mindenkinek van tanulnivalója – mondta el Geszti, aki vélhetően arra utalt, hogy figyeljük az ételek tápanyagmennyiségét is.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.