Csak repülni nem tud az új Toyota

Csak repülni nem tud az új Toyota

kocsi
PUBLIKÁLÁS: 2018. január 21. 13:00
A Toyota Land Cruiser egy ikon. Egy legendás terepjáró, mely napjaink szabadidőautó és hobbi dzsipjei között egy valóban úttalan utakra tervezett jármű. Számtalanszor bizonyított már a legzordabb körülményekben is, ami persze nem minden sofôrnek egyformán előny.
Bors

Hatvanéves pályafutása alatt a Toyota extrém terepes modellje, a Land Cruiser a divatirányzatoknak megfelelően sokat változott az elmúlt évtizedekben. Egy paraméterén viszont nem voltak hajlandók változtatni a japán mérnökök: ez pedig a terepjáró készség. 

Még nagyobb lett

Amellett, hogy az autó egyébként is gigantikus méretekkel bír, tovább növelték a kocsi hosszát és magasságát, jól ismert arculatát adó elemein is alakítottak. A hűtőmaszk függőleges rácsozását módosították, a fényszórókat a Toyota egységes dizájnjának megfelelően, beolvasztották a karosszéria vonalaiba. Az első és hátsó lökhárító sem maradhatott változtatás nélkül, és egy ráncfelvarrásnál szinte kötelező jellegű hátsólámpa-módosítás sem maradhatott el.

Lassan melegszik

Az utastér módosításai is feltűnőek. A műszerfal középső részét alaposan megváltoztatták, átgondoltabb, kulturáltabb az összhatás. Nagyméretű, érintőpaneles kijelzőt kapott, amelyről az autó fő funkcióit programozhatjuk. Szerencsére a fűtési rendszert nem számítástechnika vezéreli, klasszikus, megszokott gombokkal lehet szabályozni a hideg időben kissé nehezen induló utastér temperálást. 

Száguldásra nem jó

A Land Cruiser Európában kizárólag a 2,7 literes, 177 lóerős motorral kapható, az automa-ta és a kézi egység is hat sebességet biztosít. 

Nem városi szabadidőautóról van szó, ami a vezetésénél erősen érződik. A robusztus, jóval két tonna feletti autó mozgása megfontolt, a 177 lóerő nem teszi repülővé a piros lámpánál, cserébe a legrosszabb utakon is elviszi vezetőjét. Az autónak ezért kissé teherautós jellege van, amelyet az utasok is éreznek, bár a tesztautóban a futóművet feszesre, és egész puha, ringatózó rugózásúra is lehetett állítani. 

A japánok megkérik a Land Cruiser árát: a háromajtós változat 12 millió forint, míg az ötajtós már 14,3 millió forintról indul. A tesztautó teljes felszereltségében sajnos már a 20 milliós határ felett van.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.