Az interneten bárkit átverhetnek, így esett áldozatul Váczi Zoltán labdarúgó is. Egy közösségi oldalon meghirdetett telefont vásárolt, amelyről később kiderült, hogy használhatatlan. A karácsony közeledtével egyre több csaló bukkan fel az interneten, de mit tehetünk, hogy elkerüljük őket?
Csábító internetes vásárlás
Ebben az időszakban jobban tesszük, ha a cégeket is ellenőrizzük, mielőtt vásárolnánk tőlük. A webáruházak kötelesek feltüntetni az üzemeltető nevét, a cég székhelyét, címét, elérhetőségét, illetve adószámát. Ha ezeket az adatokat nem találjuk, akkor már gyanakodhatunk. Fontos, hogy semmiképp se rendeljünk az eladó személyét titokban tartó webáruházból. Ha mégis a vásárlás mellett döntünk, akkor a rendelés lépéseit érdemes lefényképezni, emellett a termék árát és a szállítási időt is feljegyezni, és ha van rá lehetőség, akkor az utánvétes szállítást válasszuk, és mielőtt kifizetnénk az árut, ellenőrizzük is azt.
Karácsony utáni csere
Az üzletek nem kötelesek visszavenni a hónap elején megvásárolt, hibátlan termékeket az ünnepek után, csak a bolt vezetőjének jóindulatán múlik, adnak-e lehetőséget a cserére. A vásárláskor érdemes megkérdezni, lesz-e erre lehetőség, és ha igen, meddig. Ám minden esetben tartsuk meg a blokkot a későbbi problémák elkerülése érdekében. A vásárlástól számított három napon belüli csere is csupán akkor érvényes, ha a termék hibás, ellenkező esetben a kereskedő dönthet arról, hogy kicseréli az árut vagy visszafizeti az árát.
Sok a csaló
Jobban tesszük, ha főleg a karácsonyi időszak előtt elkerüljük azokat a magánszemélyeket, akik az interneten, közösségi oldalakon vagy az utcákon hirdetik az áruikat, mivel ezek nem nyomon követhetők, így a reklamáció is nehezebb. Az olcsó, csábító termékek helyett inkább szánjunk kicsit több pénzt a vásárlásra és vegyük meg biztos helyről az adott árut, így hiba esetén könnyen kicserélhetjük, vagy visszaigényelhetjük az árát.
Mások a szabályok az interneten
Tekintettel arra, hogy az online vásárlás esetén nincs lehetőség a termék megtekintésére, így a vásárló az átvételtől számított tizennégy napon belül indoklás nélkül kérheti a pénzvisszafizetést vagy a cserét. Vannak azonban olyan esetek, mint például a személyre szabott, egyedi kérésre előállított termékek, illetve a higiéniai áruk, amikor a fogyasztó nem élhet reklamációval.
Panasz esetén először ahhoz kell fordulni, akitől vásároltuk a terméket. Ha a hibát nem sikerül kijavítani, és az eladó sem hajlandó segíteni ebben, akkor harminc napon belül a lakhelyünk szerinti illetékes járási hivatalnál tehet panaszt, emellett a fogyasztóvédelem is segítségünkre lehet. Az unión belüli vásárlás esetén az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.