Tömegközlekedési baleset: mindig hívjon rendőrt!

Tömegközlekedési baleset: mindig hívjon rendőrt!

baleset
PUBLIKÁLÁS: 2017. december 11. 12:30
Rengeteg veszélyes helyzetet hordozhat magában a tömegközlekedés. Érdemes felkészültnek lennünk az olyan helyzetekre, amikor baleset ér bennünket, vagy másokat. Tukacs Emánuel Dávid biztosítási szakértő mondta el lapunknak, hogy mire érdemes figyelnünk baj esetén.
Bors

Nem mindegy, ki a hibás 

Fontos megjegyezni, hogy nem minden esetben mások a hibásak. A balesetünkért mi is lehetünk felelősek. Például, ha úgy ér bennünket sérülés, hogy nem kapaszkodunk a villamoson, és a baleset-megelőzés miatt, hirtelen fékezés következtében elesünk, megsérülünk, azért csak és kizárólag magunkat hibáztathatjuk. Valamennyi tömegközlekedési eszköz bármikor kényszerülhet vészfékezésre. Erre a figyelmünket is felhívják matricákkal, időnként a hangosbemondó is jelzi a járatokon. Ilyen szerencsétlenség esetén csak a saját baleset-biztosítónknál élhetünk kártérítési igénnyel, amennyiben már rendelkezünk ilyennel. Ha nincs felelős, vagy mi vagyunk azok, akkor legfeljebb a saját baleset-biztosításunk terhére kérhetünk kártérítést. Ha lehetőségeink megengedik, rendelkezzünk ilyennel, emellett pedig mindig kapaszkodjunk az utazás alatt!

Bárhol érhet baleset 

Balesetet nem csak a tömegközlekedési eszközökön, hanem az odavezető folyosókon, mozgólépcsőkön is elszenvedhetünk. Ezért nagyon fontos, hogy a metrók mozgólépcsőin is kapaszkodjunk. Vészhelyzet esetén ugyanis egy gombnyomásra hirtelen megállhatnak. Sajnos nagyon gyakori, hogy a mozgólépcsőkön és a tömegközlekedési eszközökön is az utasok kapaszkodás nélkül a telefonjuk képernyőjébe belefeledkezve vesznek részt az utazásban. Ez veszélyes és egyben felelőtlen magatartás. Ha nem a járműveken, hanem a például a buszmegállóban, pályaudvarokon, vagy állomásokon saját hibánkon kívül ér minket sérülés, akkor is jár a biztosítás, de csak akkor, ha utazás céljából tartózkodunk az adott területen. 

Mit tegyünk sérülés esetén?

Mindenekelőtt az első és legfontosabb dolog, ha személyi sérülés történt, minden esetben hívjunk rendőrséget, és készüljön jegyzőkönyv a történtekről. Súlyosabb sérülés esetén természetesen a mentőket is riasztani kell, de a rendőrség hívása és a jegyzőkönyv soha ne maradjon el. A biztosítóknál a kártérítési igény benyújtásához is szükség lehet rá, valamint a felek közötti vitás helyzetek rendezéséhez is jól jöhet. 

Ki a felelős?

2012 óta a budapesti tömegközlekedési eszközök igénybevételéhez a jegyvásárlással már nem kapunk baleset-biztosítást a közlekedés idejére. Azonban, ha a Volán és a MÁV járatain érvényes jeggyel utazunk, akkor a beleset súlyosságától függően járhat baleset-biztosítási térítés, de nem nagy összeg, azonban a BKV járatain már más a helyzet. Viszont vannak olyan esetek, amikor élhetünk a kártérítés igényével. Ilyen például, ha a jármű, vagy a sofőr hibájából sérülünk meg. Ebben a helyzetben az érintett tömegközlekedési eszköz kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának terhére élhetünk kártérítési igénnyel. Akkor, ha egy másik jármű okozza a balesetet, akkor annak biztosítójánál reklamálhatunk. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.