Akadálymentesítés: Budapest csak kicsit jobb, mint Afrika

Akadálymentesítés: Budapest csak kicsit jobb, mint Afrika

mozgássérült
PUBLIKÁLÁS: 2017. december 19. 10:30
<p>Egy autóbaleset miatt kerekesszékbe kényszerült férfi szerint sokat javult a helyzet Budapesten, de így sem sokkal jobb, mint Afrikában. </p>
D. P.

Havonta legalább ötvenezer forintot kell elköltenie azért, mert a budapesti tömegközlekedés nincs megfelelően akadálymentesítve – fakadt ki a Facebookon a 15 éve kerekesszékkel közlekedő Bovier György. A motivációs tréner, aki 17 esztendősen bénult le, azt írja: a helyzet sokat javult az utóbbi másfél évtizedben, de még mindig nem annyit, mint amekkora szükség lenne az akadálymentesített megállókra és járművekre. 

Ne gondoljuk, hogy ez csak a mozgássérültek problémája: „Van gyereked? Cipeltél már fel babakocsit a buszra, amin nem volt rámpa, vagy le a metrólejáróba, ahová csak lépcső vezet, esetleg toltad már át egy forgalmas útkereszteződésen, ahol 20-30 centis padka várt a járdaszegélynél emelkedő helyett?” – teszi fel a rengeteg budapestit érintő kérdést Bovier György.

Amennyiben egyetértesz a gondolataimmal, örömmel veszem és köszönöm, ha megosztod. Mennyire idegesít titeket, ha nem...

Közzétette: Bovier György - Egyszer fent, egyszer még feljebb – 2017. december 16.

A férfi 2002-ben egy autóbalesetben bénult le. Sokáig tartott, amíg megértette, hogy soha többé nem fog tudni járni. Ma már meg sem kísérli, hogy esetleg metróval utazzon, mert a fővárosi tömegközlekedés zsákbamacska.

– Volt, hogy a barátaim segítettek feljutni a Blaha Lujza téri metróból. Ezt azonban nem lehet mindig megcsinálni, hiszen reggel a munkába menet általában nincsenek ott a haverok, hogy együtt leküzdhessük azt a 35 lépcsőfo­kot – mondta a Borsnak. Hozzátette: ő megoldja, mert speciális autóval jár, de ezt nem teheti meg minden mozgássérült, idős és anyuka, mert drága.

– Annak, aki nem vezet, de el akar jutni A-ból B-be, külön számolgatnia kell: melyik megálló akadálymentesített, melyik nem. Sajnos azt kell mondjam, Afrikában sem sokkal rosszabb a helyzet, mint Budapesten – állította a motivációs tréner, aki a Budapest–Bamako rali első kerekesszékes versenyzője volt. – Vegyük az Örs vezér terét! A megállóba úgy lehet eljutni kerekesszékkel, hogy az ember felmegy az aluljáróból a plázába, majd kimegy, és megpróbál átjutni a forgalmas zebrán – szemléltette egy példával a megpróbáltatásokat.

Alacsony padlós lesz minden busz 2018-ban

A Budapesti Közlekedési Központ honlapja szerint jelenleg a buszok több mint fele alacsony padlós, a vonalak 97 százaléka részlegesen vagy teljesen akadálymentes. Ez azt jelenti, hogy minden buszmegállóban fel lehet szállni akadálymentes buszra, de a menetrendet böngészve ezek többsége ritkán jár.

A tervek szerint jövőre már csak korszerű, alacsony padlós járművek közlekednek. A 3-as metró vonalán húsz állomás van, és a felújítás után nyolc állomás nem lesz akadálymentesítve a legutóbbi informá­ciók szerint.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.