Retró autócsodákat újít fel Tamás

Retró autócsodákat újít fel Tamás

javítás
PUBLIKÁLÁS: 2017. június 12. 14:30
Bors

Pásztor Tamás élete az autók körül, vagyis többnyire négy keréken forog. Nem csak azért, mert 25 évesen ő lett a világon a Citroën legfiatalabb márkakereskedője 1995-ben, hanem azért is, mert a hobbija is erről szól. Pontosabban a múltról.

– 1997-ben vettem meg az első veteránautómat, egy Citroën DS-t. Szépen rendbe hoztuk, majd jöttek a további retró csodák. Ahogy egy kész lett, rögtön arra vágytam, hogy egy újabbal foglalkozhassak. Végül a feleségem találta ki, hogy mi lenne, ha elkezdenék másoknak, megrendelésre dolgozni, hisz akkor megmaradna a felújítás öröme, ugyanakkor nem állnának kihasználatlanul a saját autók a garázsban – mesélt a Borsnak a kezdetekről Tamás.

Ebből lett aztán egy cég, amely azóta folyamatosan régi verdák felújításával foglalkozik. Persze mindez nem olcsó mulatság, a költségek hárommillió forinttól akár a csillagos égig is érhetnek, így leginkább nyugat-európaiak a megrendelők.

– Általában azt mondom az érdeklődőknek, hogy csak akkor vágjanak bele, ha nem sajnálják a pénzt. Sokszor ugyanis már egy új autót is tudnának venni abból, amennyit egy veteránra költeni kell. Most például dolgozunk egy Volgán, amelynek az árából akár egy Jaguárt is lehetett volna venni – tudtuk meg Tamástól. 

Egy igazi kincs

Tamás saját kollekciójának egyik éke egy Renault 17 Gordini versenyautó. Ezt a típust használta ugyanis a nemrégiben elhunyt raliversenyző, Ferjáncz Attila is, az ő tiszteletére készült el ennek a kocsinak a hű mása. Sajnos az eredeti verseny-autó egy pécsi bontóban végezte.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.