Elektromos kocsikkal működő közösségi autóbérlő-szolgáltatást vezetne be a Budapesti Közlekedési Központ – értesült a Magyar Idők. A lap szerint a BKK a fővárostól kapott megbízás alapján dolgozik a Budapest-biciklihez (Bubi) hasonló koncepció tervein, amit a névadási gyakorlatnál maradva gyorsan el is kereszteltünk a Bors szerkesztőségében Butónak (Budapest-autónak).
A közösségi autózás egyáltalán nem rossz ötlet. Mindezt egy nagyszabású kutatás is igazolja. Az International Transport Forum nevű szervezet szerint – ennek 54 ország, köztük Magyarország is tagja – kulcskérdés a nagyvárosokban, hogy több legyen a szabad parkolóhely. Lisszabonban például naponta átlag 50 percet használnak egy személyautót, vagyis az idő 95 százalékában kihasználatlanul áll valahol, foglalva egy helyet. Ott az önvezető autók bevezetésén gondolkodnak, amivel ez az arány 60 százalék alá zuhanna. A zárt garázsokban felszabadulna 170 futballpályányi hely, kint az utcákon 210 stadionnyi. Hasonlóan kedvező hatással lehetnek a közösségi autók Budapesten.
A magyar fővárosban egyébként három éve indította el egy cég a Car Sharing szolgáltatást. Kis, közép- és nagy kategóriában kínálnak közösségi autózásra alkalmas járműveket. A szolgáltatás lényege, hogy a Bubihoz hasonlóan az emberek ne a saját kocsijukat használják, hanem rövidebb távolságokra ezeket az autókat. Az egyszeri regisztráció 9900 forint, a minimumcsomag havidíja 1290. Az éjszakai óradíj 170, a nappali 585 forint. Ennél a csomagnál a napidíj 7860 forint, a kilométerdíj 50 kilométerig 107 forint. De további csomagok közül is lehet választani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.