– Férjemmel, aki négy kerekű elektromos kerekesszékkel közlekedik és kislányunkkal a 196-os buszra várakoztunk a Bánkút utcában, a Rákospalotai köztemető megállóban – emlékezett Szőcs Gergelyné. – A Fóti úthoz szerettünk volna visszajutni. 18.47-kor megérkezett a busz. Jeleztem a buszsofőrnek, hogy szeretnénk felszállni, hajtsa le a rámpát. A sofőr megtagadta a segítségnyújtást. Kormányrendeletre hivatkozott, miszerint nem szállíthat elektromos kerekesszékes személyt, mert az megterheli a buszt és balesetveszélyes. Amikor a menetrend szerinti következő járat is hasonlókra hivatkozva továbbhajtott, ötéves kislányom, Anna elsírta magát. Tehetetlenül álltunk a megállóban, majd felhívtuk a mozgássérülteket szállító szolgálatot. A kiérkező vezető megszánt minket, és baráti áron az egyébként hét-nyolcezer forintos útiköltség helyett kétezer forintért hazahozott minket – mondta a Borsnak Natália, a feleség.
Megkérdeztük a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy valóban létezik-e ilyen kormányrendelet, amire a sofőrök hivatkoztak. Válaszukból kiderült, hogy kormányrendelet nem szabályozza részletesen a fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű személy kerekes-székének és egyéb mozgást segítő eszközének szállíthatóságát. A BKK továbbá közölte, hogy a közelmúltban kezdeményezésükre egyeztetést tartottak a mozgássérültek képviseletét ellátó szervezetek, illetve a közlekedési szolgáltatók. A közlekedési cég részletesen kidolgozza az elektromos mozgássegítő eszközökkel való közlekedés szabályrendszerét. A sofőrök ellen nem indult a cégen belül eljárás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.