Kristálypoharak, elegáns porcelán étkészlet, bárzongorista, lakosztályok és zuhanykabin várta a Budapest–Teherán–Budapest útvonalon közlekedő Jewels of Persia elitvonat tehetős utasait. Az október 14-én induló járat vasárnap tért vissza.
Személyvonat érkezik Teheránból a tízes vágányra. A vágány mellett, kérjük, vigyázzanak! A jól ismert és várt figyelmeztetés helyett – alig tíz perc késéssel – díszzenekar taktusaira, mozdonyfüttyel futott be a fellobogózott Jewels of Persia luxusvonat vasárnap a Nyugati pályaudvarra.
A főleg nyugdíjasokból álló milliomos utazóközönség elé szőnyeget gördítettek, s a Királyi váróban pezsgős koccintás várt rájuk. Az angol David Downlam azért vállalkozott az útra, hogy megcsodálja a mai Iránt. – Fantasztikus utunk volt, nagyon élveztem, hogy új tájakat és ott élő embereket, kultúrákat ismerhettem meg – mesélte lelkesen a Borsnak a hosszú vonatút végén, arcán a fáradtság legkisebb jele nélkül.
Beke Marcella vonatmenedzser a Borsnak elmondta, útjuk során semmit sem tapasztaltak azokból a zavargásokból, ami a többségnek a Közel-Kelet hallatán eszébe jut. – Minden állomáson pazar fogadtatásban volt részünk, a több ezer kilométeres luxusutazást mindennap városlátogatás tette még különlegesebbé. A szerelvény visszafelé két homokviharban is jól vizsgázott, ám még annál is nagyobb kaland volt a Márvány-tengeren történő átkelés. Három részre szedték a 13 kocsit, majd kompra téve tíz órán át csordogáltunk a vízen.
Az angol Danube Express és Golden Eagle utazási iroda a MÁV Nosztalgia Kft. felújított kocsijait és szakképzett, harmincfős személyzetét választotta a rendkívüli, Teheránba 7000, visszafelé 9500 kilométeres mesés utazáshoz. A kalandoroknak odafelé 3,4–8,1, visszafelé 3,7–8,6 millió forintért kínálták a jegyeket.