Aktuális

Buszbaleset: nem volt mindenkinek biztosítása

K. V.

Létrehozva: 2014.11.17.

Az egyiptomi buszbaleset legsúlyosabb sérültjei életjáradékért perelnek, és állításuk szerint az őket utaztató iroda egy fillért sem adott nekik. A Bors viszont megtudta: Egyiptomban az egészségügyi ellátásukra több tízezer eurót fizetett az ügyvezető.

Hosszú, elhúzódó pereskedés elé néznek azok az utasok, akik járadékot szeretnének kapni a Best Reisen Utazási Irodától. Ismeretes: a tragikus bal­eset 2011 novemberében történt. Az utazási iroda csoportja három busszal hurghadai szállodáitól a repülőtérre tartott, amikor az első jármű felborult. A balesetben 11 magyar turista meghalt, 27 pedig súlyosan megsérült.

Tavaly ősszel az egyiptomi biztosítótársaságok több száz ezer eurót (akkori árfolyamon megközelítőleg 200 millió forintot) fizettek az áldozatok hozzátartozói­nak és a baleset sérültjeinek. Az utasokat képviselő dr. Ikanov Gábor pert indított Budapesten, hogy a baleset legsúlyosabb sérültjeinek az utazási iroda havonta fizessen egy bizonyos összeget. Az ügyvéd az elmúlt napokban a médiában többször elmondta, hogy az utazási iroda eddig egy fillért sem fizetett a károsultaknak. A cég jogi képviselője, dr. Zamecsnik Tamás ezt a Borsnak cáfolta:

– A baleset után az utazási iroda ügyvezetője, részben tulajdonosa azonnal a tragédia helyszínére utazott. Miután az utasok egy része baleset- és utasbiztosítással nem rendelkezett, a társaság intézkedett az egészségügyi ellátásukról a helyszínen és a kórházban. A hazautazás költségeit is részben az utazási iroda fedezte, miként az igény­érvényesítés költségeihez is nagymértékben hozzájárult – mondta az ügyvéd.

A Bors információja szerint az ügyvezető a baleset idején a helyszínen az egészségügyi ellátásra több tíz­ezer eurót fizetett, továbbá anyagilag is jelentős mértékben hozzájárult az egyiptomi igény­érvényesítéshez. Több alkalommal – két éven át – fizette a kárigényt érvényesítő magyar ügyvédek útját és ott-tartózkodását.

– Az utazási iroda nem tartja megalapozottnak ezeket a kárigényeket. Az utasok és az iroda közötti szerződéses jogviszonyt egyrészt az utazási szerződés és a vonatkozó kormányrendelet szabályozza, ami a kártérítésre vonatkozó felelősséget a befizetett összeg kétszeresében maximálja. Másrészt partnereinket a legnagyobb körültekintéssel választottuk ki. A német cég a desztinációban az egyik piacvezető cég, ők pedig egy olyan busztársasággal szerződtek, amely már több mint ötven éve van jelen. A balesetet előidéző sofőr felelősségét jogerősen megállapították, de ebben a kérdéskörben az utazási irodának felróhatósága nincsen – szögezte le az ügyvéd.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek