Hosszú várakozás után hétfőn végre a nagyközönség számára is átadták a Bubit. A budapesti közösségi bringarendszer első állomásait még a tavaszi választások előtt felállították, utána hosszú tesztidőszak következett. Előbb a BKK dolgozói, majd civilek próbálhatták ki. Az igazi átadás pedig egyre váratott magára.
– Én az első tesztelők közt voltam. Az elején lehetett érezni a bicajokon, hogy „gyáriak”. Akadt a váltójuk, nehezen lehetett tekerni. Más gépek viszont máris „szét voltak hajtva”. Előfordult, hogy nem sikerült leparkolni valahol, mert elromlott a rendszer – számolt be tapasztalatairól Dávid.
Szerinte a kerekek is nehezek voltak, úgy tudja, azokat lecserélik. – Gondot okozott az is, hogy a bringák akkumulátora, amiről az elektronikai rendszer működik – mivel a tekeréssel töltődik –, gyakran lemerül, így használhatatlan lesz a bicikli. Ez később is probléma lehet, ahogyan az is, ha egy állomás megtelik biciklikkel, nem lehet letenni a gépet, kereshetsz másik dokkolót – tette hozzá.
A Bors azt is megtudta: a Bubikat télen sem viszik fedett helyre, így az utcán parkoló kétkerekűek ki lesznek téve az időjárás viszontagságainak.