Megdöbbentő adatok: 10 tény Kínáról

PUBLIKÁLÁS: 2014. március 28. 20:00
Egy párt, 1,3 milliárd ember, több egyedülálló férfi, mint Spanyolország teljes lakossága és minden héten épül egy repülőtér. Egy tucat érdekes szám Kínáról.

A Föld második legnagyobb gazdasági hatalma Kína. Hogy mennyit tudunk erről az országról, azt a számok árulják el a legjobban. 2013 júliusában a becslések szerint 1,355,692,576 ember élt az országban. Ezzel megelőzte Indiát, ahol 1.23 milliárd ember volt.

Hat akkora város született Kínában 1978-2010 között, mint New York. A lakosság mintegy 60 százaléka városokban lakik, amelyek közül a legnagyobb Shanghai, ahol körülbelül 17 millió ember lakik.

Pekingben csaknem 16 millió ember, de a többi négy nagyváros mindegyikben annyi ember él, mint Magyarország összlakossága.

A kínaiaknál van értelemszerűen a legtöbb mobilhasználó is, 1.22 milliárd készülék van jelenleg forgalomban. 2015-ig minden héten elkészül egy újabb repülőtér, ugyanis addig pontosan 82-t adnak át az utasoknak.

40-50 millió férfi van, akinek nincs barátnője, felesége és vélhetően úgy éli le az életét, hogy esélye sem lesz a családalapításra. Ez nagyjából annyi, mint ahány ember Spanyolországban él.

Egyetlen egy párt van Kínában, a Kiníai Kommunista Párt, melynek vezetője Xi Jinping.

A kínaiknál november 11-én van legnagyobb online vásárlási őrület, amely során közel 6 milliárd dollárt költenek - 2013-as adat -. Az országban 152 milliárdos van, de ezzel a második helyre szorultak, ugyanis megelőzte őket az Egyesült Államok, hiszen ott 492-en vannak. Oroszországot viszont a harmadik helyre tolták le, ugyanis náluk "csak" 111 milliárdos van.

Évente 1000 ember végeznek ki, és ez legalább háromszor több, mint ahány embert halálra ítélnek Iránban. Bár a pontos számokat igazából csak sejteni lehet, mert az állam nem számol be senkinek róla.  

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.