Gazdag autógyűjtők álmát válthatja valóra egy budapesti autószalon. Ha valaki megrendeli tőlük a cirka 600 millió forintba kerülő Pagani Huayra márkát, minden bizonnyal Magyarország legdrágább autójának tulajdonosává válik.
Ferrarik, Lamborghinik? Sehol sincsenek egy szintén olasz sportkocsigyártó manufaktúrához képest. A tehetősebb gyűjtők ugyanis leginkább egy Pagani Zonda, sőt ma már a tavaly óta gyártott Pagani Huayra láttán érzékenyülnek el.
Az 1992-ben alapított vállalkozást egy argentin származású mérnök, Horatio Pagani hozta létre. Barátja, az ötszörös Formula–1-es világbajnok Juan Manuel Fangio volt, akinek 1954-es versenyautója lett nemrég a világ legdrágábban elárverezett autója, 6,63 milliárd forintért vitték el.
A legtöbb Pagani a tehetős arab országokban látható az utakon. – Magyar rendszámos Paganiról egyelőre nem tudok – mondja a Borsnak Hortobágyi Ágoston autókereskedő, aki rögtön hozzáteszi: kérésre akár egyedi igények szerint felszerelt használt vagy új Pagani-modellek beszerzését is vállalják. Az árak nagyjából 300-800 millió forint között mozognak, nyilván felszereltségtôl függôen.
– Egy normál prémium kategóriás autó, legyen az Mercedes, BMW vagy Audi, évi húsz-harminc százalékot is veszít az értékéből. Ezek a márkák nem, sőt inkább nő az értékük.
Magyarországon egyébként évente több száz Porsche talál gazdára újonnan, sőt Ferrarira és Lamborghinire is van jelentôs kereslet. A Mercedes, Audi és BMW hármas közül pedig manapság egyértelműen az utóbbi a legkapósabb, azon belül is az 5-ös széria – magyarázta lapunknak Hortobágyi Ágoston.
Pagani Huayra
Motor: V12-es Mercedes AMG biturbó
Motortérfogat: 6000 cm³
Tömeg: 1350 kg
Teljesítmény: 730 LE
Nyomaték: 1000 Nm
Gyorsulás: 3,3 mp/100 km/h
Végsebesség: 372 km/h
Ár: 600 millió forint, ami egyedi kérések szerint változhat