Gyakorlatilag bármelyik piaci árus megirigyelhetné Szijjártó Péter üzleti képességeit. A külügyi és külgazdasági államtitkár nem is egy sikeres bizniszt kötött világszerte. Összegyűjtöttük, hogy milyen termékeket árult eddigi útjain Szijjártó.
Ásványvíz (Szaúd-Arábia)
Óriási üzlet rejlik a magyar ásványvíz külföldre történő eladásában. Szijjártó ezt is remek érzékkel használta ki, a Közel-Keletre sikerült eladni a magyar vizet. Az első palackok már a tavasszal megérkeztek a hőségtől szenvedő Arab-félszigetre.
Gyümölcslé (Egyesült Államok)
A magyar gyümölcs messze földön híres, az azonban már meglepő, hogy pont az Egyesült Államok venne hazai gyümölcslevet. Az államtitkár azonban erről tárgyalt hétfőn Washingtonban. Megállapodás még nincs, de a fentieket ismerve könnyen lehet, hogy nemsokára ott virít majd a magyar ivólé az amerikai boltokban.
Kukorica, búza, zöldség (Oroszország)
Az orosz piac meghódítása kiemelt feladat az Orbán-kormány terveiben, így nem is csoda, hogy ide is ellátogatott Szijjártó. A márciusi tárgyalás szerint élelmiszerre van nagy szüksége Oroszországnak, elsősorban búzát, kukoricát és zöldségeket vennének a magyaroktól.
Sertéshús (Vietnam)
Mintha jeget adna el az eszkimóknak. Szijjártó Péter képességeit mi sem jelképezi jobban, hogy annak az országnak tudott eladni magyar disznóhúst, amelynek nemzeti jelképe a csüngőhasú malac. Vietnam ennek ellenére 12 magyar céggel szerződött a sertésszállításra.
Szarvasmarha (Azerbajdzsán, Katar)
A keleti nyitás egyik fontos tétele volt a magyar mezőgazdaság felfuttatása a közel-, illetve távol-keleti országokban. Talán ez sikerült a leglátványosabban, ugyanis az azeri cégek már tavaly óta importálják a jó minőségű marhákat Magyarországról. A finom húsra egyébként nem csak a Kaukázusban vevők, Katarban is sikerült megállapodásokat kötni. Utóbbival kapcsolatban érdemes még megjegyezni, hogy Szijjártó a 2022-es focivébével kapcsolatban is lobbizott a magyar vállalkozások számára.