Nem kérnek a bugyikból a magyar politikusok

bugyi
PUBLIKÁLÁS: 2013. június 17. 12:00
Mexikóban már bevetették a választási nehézfegyvert: tangabugyikat osztogatnak a kampányrendezvényeken. Itthon idegenkednek a hasonló „reklámtól” a politikusok, szerintük inkább komolyan kell venni a hölgyeket.
Bors

Úgy tűnik, sikeres lesz Susana Hurtado Vallejo mexikói politikusnő kampányfogása. A népszerű üdülőhely, Cancún városának polgármesteri címéért harcba szálló asszony ugyanis azzal állított maga mellé tömegeket, hogy kampányrendezvényein ingyenbugyikat, melltartókat és szexi hálóingeket osztogat a nőknek.

Megkérdeztünk néhány magyar képviselőt, hogy ők mit szólnak a dologhoz, alkalmaznák-e ezt a módszert a hölgy szavazók meggyőzésére?

– A szexi fehérneműk politikába emelése inkább a férfiaknak lehet vonzó, én nagyon nem tartom jó ötletnek. A magyar politika nem egy becsali csárda, vagy ha az, akkor az már régen rossz. Inkább komoly témákkal kellene megfogni a női szavazókat. Ilyen például a nők munkavállalása. Arról kellene beszélni a fehérnemûosztogatás helyett – mondta Lendvai Ildikó, az MSZP képviselőnője.

– Hát az biztos, hogy mi nem gondolkozunk ilyenben. Csak sajnálni tudom azt a várost, ahol ilyen húzással elnyerheti valaki a polgármesteri tisztséget. Ezt nagyon rossz üzenetnek tartom. Azt persze nem vitatom, hogy az ingyenes dolgoknak nagy vonz­ereje van. De azért a nőket más módszerrel is be lehet vonni a politikába, nem csak így – vélekedett kérdésünkre a jobbikos Mirkóczki Ádám.

– Ez egy baromság, égbekiáltó baromság, ráadásul megalázó is a nőkre nézve – fogalmazott tömören, de velôsen Pálffy István, KDNP-s honatya.

– Hogy mennyire lenne sikeres kampánystratégia, azt nem tudom, de otthon biztosan súlyos következményei lennének, ha szexi fehérneműket kezdenék osztogatni a hölgyeknek – mondta nevetve L. Simon László, a Fidesz országgyűlési képviselője.

– Az biztos, hogy a magyar társadalom sokkal álszentebb, mint jó néhány másik ország, biztosan csámcsognának ilyen dolgokon, de közben fel is háborodnának. A tuti recept egyébként a férfijelölteknek: a sportos alkat, na azt kifejezetten kedvelik a hölgy szavazók – tette hozzá a honatya. 

Speciális célcsoport a nôi szavazóké

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján Magyarországon 2 millió 994 ezer tizennyolc és hatvan év közötti hölgy él, azaz aki potenciális célpontja lehet egy ilyen kampánynak. Ha már csak a negyedüket sikerülne megnyerni, az döntő lehet a választásokon.

– Nem valószínű, hogy Magyarországon sikeres lenne egy ilyen kampány. A magyar parlamentben még mindig rendkívül kevés női politikus van, gyakorlatilag afrikai szinten állunk. Ez nem is fog nagyon változni a következő években. A női szavazók egyébként annyiban speciálisabb célcsoport, mint a férfiak, hogy vannak olyan témák (szociális ügyek, családon belüli erőszak, stb.), amelyek jobban érintik őket.

Sokkal fontosabb lenne tehát itthon a fehérneműk osztogatásánál, ha ezeket a témákat hitelesen tudnák beemelni a napi politikába, nem pedig mismásolva, mint most – mondta a Borsnak Juhász Attila, a Political Capital elemzője.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.