Mexikóban már bevetették a választási nehézfegyvert: tangabugyikat osztogatnak a kampányrendezvényeken. Itthon idegenkednek a hasonló „reklámtól” a politikusok, szerintük inkább komolyan kell venni a hölgyeket.
Úgy tűnik, sikeres lesz Susana Hurtado Vallejo mexikói politikusnő kampányfogása. A népszerű üdülőhely, Cancún városának polgármesteri címéért harcba szálló asszony ugyanis azzal állított maga mellé tömegeket, hogy kampányrendezvényein ingyenbugyikat, melltartókat és szexi hálóingeket osztogat a nőknek.
Megkérdeztünk néhány magyar képviselőt, hogy ők mit szólnak a dologhoz, alkalmaznák-e ezt a módszert a hölgy szavazók meggyőzésére?
– A szexi fehérneműk politikába emelése inkább a férfiaknak lehet vonzó, én nagyon nem tartom jó ötletnek. A magyar politika nem egy becsali csárda, vagy ha az, akkor az már régen rossz. Inkább komoly témákkal kellene megfogni a női szavazókat. Ilyen például a nők munkavállalása. Arról kellene beszélni a fehérnemûosztogatás helyett – mondta Lendvai Ildikó, az MSZP képviselőnője.
– Hát az biztos, hogy mi nem gondolkozunk ilyenben. Csak sajnálni tudom azt a várost, ahol ilyen húzással elnyerheti valaki a polgármesteri tisztséget. Ezt nagyon rossz üzenetnek tartom. Azt persze nem vitatom, hogy az ingyenes dolgoknak nagy vonzereje van. De azért a nőket más módszerrel is be lehet vonni a politikába, nem csak így – vélekedett kérdésünkre a jobbikos Mirkóczki Ádám.
– Ez egy baromság, égbekiáltó baromság, ráadásul megalázó is a nőkre nézve – fogalmazott tömören, de velôsen Pálffy István, KDNP-s honatya.
– Hogy mennyire lenne sikeres kampánystratégia, azt nem tudom, de otthon biztosan súlyos következményei lennének, ha szexi fehérneműket kezdenék osztogatni a hölgyeknek – mondta nevetve L. Simon László, a Fidesz országgyűlési képviselője.
– Az biztos, hogy a magyar társadalom sokkal álszentebb, mint jó néhány másik ország, biztosan csámcsognának ilyen dolgokon, de közben fel is háborodnának. A tuti recept egyébként a férfijelölteknek: a sportos alkat, na azt kifejezetten kedvelik a hölgy szavazók – tette hozzá a honatya.
Speciális célcsoport a nôi szavazóké
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján Magyarországon 2 millió 994 ezer tizennyolc és hatvan év közötti hölgy él, azaz aki potenciális célpontja lehet egy ilyen kampánynak. Ha már csak a negyedüket sikerülne megnyerni, az döntő lehet a választásokon.
– Nem valószínű, hogy Magyarországon sikeres lenne egy ilyen kampány. A magyar parlamentben még mindig rendkívül kevés női politikus van, gyakorlatilag afrikai szinten állunk. Ez nem is fog nagyon változni a következő években. A női szavazók egyébként annyiban speciálisabb célcsoport, mint a férfiak, hogy vannak olyan témák (szociális ügyek, családon belüli erőszak, stb.), amelyek jobban érintik őket.
Sokkal fontosabb lenne tehát itthon a fehérneműk osztogatásánál, ha ezeket a témákat hitelesen tudnák beemelni a napi politikába, nem pedig mismásolva, mint most – mondta a Borsnak Juhász Attila, a Political Capital elemzője.