A Peugeot mindig is elismert szereplője volt a kompakt modellek kategóriájának, bár a legendás 306 után a 307 nem ismételte meg a sikereket. A most bemutatkozott 308-nak a jelek szerint minden esélye megvan erre.
Lendületbe jöttek a franciák. Ismét sikerült szerződtetni néhány igen tehetséges dizájnert, és a márka elmúlt években kidolgozott vonalait egy újabb, szemkápráztató formába önteni. Az új 308-as minden porcikáján látszik az igényesség, az átgondoltság.
A Peugeot nem feszegeti a kategória átlagos méreteit, mégis sikerült egy tágas utasteret, és egy, a kategória élmezőnyéhez tartozó, közel fél köbméteres csomagtartót belepréselni a 4,17 méteres hosszúságba.
Az utastérben a 208-ból már megismert lenn a kormány, fenn a műszerfal megoldás köszön vissza. A kormányt ezúttal is kisebbre méretezték a szokásosnál, erősítendő a sportos karaktert, ugyanakkor a műszerfal közepére egy méretes kijelzőt faragtak, ahonnan számtalan funkció érhető el. Ezzel a megoldással száműztek egy rakás kapcsolót a műszerfalról, így az letisztult és áttekinthető.
Az új 308-as motorkínálatáról egyelőre nem sokat tudni, hiszen a hivatalos bemutatója és az értékesítés kezdete őszre várható, ugyanakkor a gyári sajtóanyag hangsúlyozza, hogy sikerült a korábbi modellhez képest 140 kilogramm tömeget megspórolni, és ez mind az autó vezethetőségében, mind a fogyasztásában és károsanyag-kibocsátásában meglátszik.
A Peugeot az új modelljének gyártását a franciaországi sochaux-i üzemre bízza, és a motorok szintén francia földön készülnek majd.