Aktuális

Felébreszti és megmasszírozza sofőrjét az új Mercedes

Bors

Létrehozva: 2013.05.26.

A Mercedes Benz neve évtizedek óta egybeforrt a minőségi autógyártással. Az S-osztály, mint a cég legnagyobb személyautója mindig is a luxusra épült, az adott kor legfejlettebb technológiáival. Az új S-osztály a napokban mutatkozott be, lássuk, hol is tartunk.

Csúcs Elterjedt gyakorlat az autóiparban, hogy a legújabb technikai fejlesztéseket először az adott gyártó csúcsmodelljén mutatják be, majd az évek alatt ezek a megoldások beépülnek a kisebb, népszerűbb kategóriákba is. Az új S-osztály számtalan világújdonságot hoz, ezek közül csemegézünk.

A világítótestekben már csak LED-égők vannak. A mögöttes forgalom kímélése érdekében éjszaka vagy a közlekedési lámpánál várakozva lecsökken a féklámpa
fényereje. Az éjszakai vezetést egy asszisztensrendszer szolgálja: új sztereókamerájával és több fokozatú radarérzékelőivel 360 fokban lát maga körül az S-osztály, így jobban felismeri a közlekedési veszélyhelyzeteket. 

Fékasszisztens rendszer útkereszteződés-asszisztenssel: sztereókamerával felismeri a szaggatott vonallal elválasztott szomszéd sávban közlekedőt, különösen a szembe jövőt, és féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.

Az S-osztály előre észreveszi az úthibákat. Amennyiben a sztereókamera segítségével az útfelület-letapogató hibát lát, a kocsi villámgyorsan átállítja a futóművet az új helyzetre.

Két nagy, felbontású, színes TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, míg a jobboldali a szórakoztató-tájékoztató funkciók komfortos kezelésére szolgál.

Éjjel látó asszisztens Plus: hőképkamerával felismeri, ha ember vagy állat jelenik meg kivilágítatlan területen, a sebességmérőről automatikusan átkapcsol egy éles éjjel látó képre, megmutatva és kijelölve a veszélyforrást.

Új a klímaberendezés, amely illatosít, ionizál és az alaptípusnál hatásosabban szűr.
 
Az új PRE-SAFE® rendszer felismeri a gyalogost, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg az elütést. Ha hátulról rohanna valaki az autóba, a hátsó vészvillogó működtetésével figyelmezteti a követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma.
 
Az övcsat-kézbeadó villanymotorja önműködően mozgatja fel és le a megvilágított csatot. A Beltbag egy felfújható övszalag, amely csökkenti a hátul ülők mellkasának terhelését, míg a fekvőülés párnája alatt a Cushionbag akadályozza meg, hogy baleset esetén az utas kicsússzon a biztonsági öv alatt.
 
Aktív sávtartó rendszer: felismeri a szembe jövő forgalmat és a szomszédos forgalmi sáv foglaltságát, féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.
 
Éberségfigyelő rendszer: jelez a fáradt, figyelmetlen autósnak. A vészjelzés kiadásakor a navigátor mutatja a közeli pihenőt.

A masszázsfunkció 14 külön vezérelhető légpárnát tartalmaz az üléstámlában, és melegíteni is képes. Összesen hat masszázsprogram közül lehet választani. Az ülések ülésszellőzést kaptak.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek