Extrákat zsúfoltak az alapáras Mokkába

Opel
PUBLIKÁLÁS: 2013. április 21. 14:00
A Mokka az előremenekülés autója: igazi ütős válasz a piaci kihívásokra. Talán még nem késett el vele az Opel, hiszen a kompakt szabadidő-autók kategóriájában egyelőre nincs nagy tolongás.
Bors

Az Opel az elmúlt években nagy veszteségeket szenvedett el, és sokan már arra gondoltak, az amerikai tulajdonos GM értékesíti a márkát. Aztán egyszer csak beindult a gépezet, megjelent az új Astra, és sorra jönnek az új modellek, melyek mind megjelenésükben, mind minőségükben szakítanak a márka korábbi arculatával.

Az már a jövő zenéje, hogy a ­ti­pikus Opel-vásárlók tudják-e tartani a lépést az egyre költségesebb modellekkel.

A Mokka igazi ütős válasz a piaci kihívásokra. Látszik, hogy szabad kezet kaptak a dizájnerek, és tudtak vele élni. Kívülről egy kis mokány autó, rövid túlnyúlásokkal, a mérethez képest a legnagyobb tengelytávval, ami elsősorban a beltér tágasságáért felel. A Mokkába ülve jóval nagyobbnak érződik az autó, mint amilyen valójában. Látványos a műszerfal, mely két oldalt lefut az ajtókra, rengeteg a tárolórekesz.

A Mokkába beleraktak mindent, csak győzze megfizetni a vásárló. Az alapmodell is kielégítő felszereltségű, de a tehetősebbek a FlexFix hátsó lökhárítóból előhúzható kerékpártartótól kezdve számtalan vezetést és biztonságot segítő elektronikai rendszert belevásárolhatnak autójukba.

A Mokkában az alapfelszereltség részét képezi a nyolc légzsák, amelyet az ugyancsak alapáras ESP és kipörgésgátló egészít ki. Szintén rendelhető a második generációs OpelEye kamerarendszer, mely felismeri a legtöbb tiltó és korlátozó táblát, illetve a feloldó jelzéseket, és a műszerfalon ezeket meg is mutatja, de figyelmeztet a sávelhagyásra is.

Visszagurulás-gátló segít az emelkedőn indulásban, a lejtmenetvezérlő pedig a terepen könnyíti meg a biztonságos ereszkedést. Éjszaka, rossz látási körülmények között a megszámlálhatatlan módon világítani képes adaptív fényszóró támogatja a sofőrt.

A Mokka két- és négykerék-hajtással egyaránt kapható, az induló változatban az 1,4 literes benzines 5 sebességes váltóval dolgozik, és 4,73 millió forintos árcímkét kapott. Az összkerékhajtásos modellpalettát a turbós benzines kezdi, de ennél az autónál már 5,83 millió forintot kell előteremtenie a vásárlónak. A dízelt kedvelők azonos felszereltség mellett ­egy­mil­liós felárat kénytelenek fizetni, hiszen 6,13 millió forintot találunk az árlistában a kezdő dízel modellnél. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.