A Mokka az előremenekülés autója: igazi ütős válasz a piaci kihívásokra. Talán még nem késett el vele az Opel, hiszen a kompakt szabadidő-autók kategóriájában egyelőre nincs nagy tolongás.
Az Opel az elmúlt években nagy veszteségeket szenvedett el, és sokan már arra gondoltak, az amerikai tulajdonos GM értékesíti a márkát. Aztán egyszer csak beindult a gépezet, megjelent az új Astra, és sorra jönnek az új modellek, melyek mind megjelenésükben, mind minőségükben szakítanak a márka korábbi arculatával.
Az már a jövő zenéje, hogy a tipikus Opel-vásárlók tudják-e tartani a lépést az egyre költségesebb modellekkel.
A Mokka igazi ütős válasz a piaci kihívásokra. Látszik, hogy szabad kezet kaptak a dizájnerek, és tudtak vele élni. Kívülről egy kis mokány autó, rövid túlnyúlásokkal, a mérethez képest a legnagyobb tengelytávval, ami elsősorban a beltér tágasságáért felel. A Mokkába ülve jóval nagyobbnak érződik az autó, mint amilyen valójában. Látványos a műszerfal, mely két oldalt lefut az ajtókra, rengeteg a tárolórekesz.
A Mokkába beleraktak mindent, csak győzze megfizetni a vásárló. Az alapmodell is kielégítő felszereltségű, de a tehetősebbek a FlexFix hátsó lökhárítóból előhúzható kerékpártartótól kezdve számtalan vezetést és biztonságot segítő elektronikai rendszert belevásárolhatnak autójukba.
A Mokkában az alapfelszereltség részét képezi a nyolc légzsák, amelyet az ugyancsak alapáras ESP és kipörgésgátló egészít ki. Szintén rendelhető a második generációs OpelEye kamerarendszer, mely felismeri a legtöbb tiltó és korlátozó táblát, illetve a feloldó jelzéseket, és a műszerfalon ezeket meg is mutatja, de figyelmeztet a sávelhagyásra is.
Visszagurulás-gátló segít az emelkedőn indulásban, a lejtmenetvezérlő pedig a terepen könnyíti meg a biztonságos ereszkedést. Éjszaka, rossz látási körülmények között a megszámlálhatatlan módon világítani képes adaptív fényszóró támogatja a sofőrt.
A Mokka két- és négykerék-hajtással egyaránt kapható, az induló változatban az 1,4 literes benzines 5 sebességes váltóval dolgozik, és 4,73 millió forintos árcímkét kapott. Az összkerékhajtásos modellpalettát a turbós benzines kezdi, de ennél az autónál már 5,83 millió forintot kell előteremtenie a vásárlónak. A dízelt kedvelők azonos felszereltség mellett egymilliós felárat kénytelenek fizetni, hiszen 6,13 millió forintot találunk az árlistában a kezdő dízel modellnél.