Évekig panaszkodtunk arra, hogy a Toyota túlzottan visszafogott formatervvel biztonsági köröket fut új modelljeinél, de úgy látszik, magához tért a tervezőközpont, és már a különlegességek sem állnak távol tőlük.
Az Auris a Toyotánál egy olyan kor szülötte volt, amikor a cég – mellőzve minden formabontó jelleget – egyszerűen jó autókat készített. Megbízható, minőségi járgányok, de senki nem kapta fel a fejét, amikor elsuhant mellette egy Auris. Bezzeg az új modellt mindenki megbámulja.
Elsőre a markáns, éles vonalakkal határolt karosszéria tűnik fel, amely elöl inkább laposabb, spéci lámpákkal, a divatos LED nappali fénnyel, hátul viszont a masszív lökhárító érdekes módon függőlegesen húzza meg az autó formáját. Ennek ellensúlyozására szolgál a csíkszerű hátsó lámpa, illetve a kicsit lőrésnek tűnő hátsó szélvédő.
A sportos formához jelentősen hozzájárul, hogy a korábbi modellhez képest majd' hat centivel alacsonyabb a karosszéria, ráadásul egy centivel közelebb került az aszfalthoz. Ezek a változtatások az autó vezetési élményét is jelentősen javítják.
Az Auris utastere szintén barátságos, és hűen tükrözi az autó külső karakterét, már ami az éles vonalvezetést illeti. A kényelemre sem lehet panasz, szembeötlően magas a fejtér elöl és hátul egyaránt, illetve a hátsó utasok lábtere is egész nagy a kategóriához képest.
Műszaki szempontból a Toyota mindig is a kategória élmezőnyéhez tartozott. Mérnökei sosem voltak az elektronikai rendszerek hívei, így az Aurisban a kézifék továbbra is manuális, a menetstabilizáló teljesen kikapcsolható, és ezzel az autózás élményét sikerült megőrizni.
A tesztautónkban dolgozó 1,6 literes benzines motor remekül mozgatja a kocsit, a hatsebességes automata váltó pedig precízen kapcsolgatta a kívánt fokozatokat, miközben bőszen ügyelt a fogyasztás alacsonyan tartására is.
Az Auris 3,99 millió forinttól kapható, Start felszereltséggel, de az extralista itt is olyan hosszú, hogy az internetes oldalon nem fér egy képernyőre. Természetesen az extrákkal, illetve a nagyobb, erőteljesebb motorokkal az ár is gyorsan kúszik felfelé, de úgy tűnik, a Toyota visszavett a lendületből, hiszen sorra kedvezőbb áron kínálja Aurisait, mint a legnagyobb konkurens,
a Volkswagen a Golfot.