Minden évben az első nagy autóipari megmérettetés Detroitban, az autózás őshazájában van. A város kihalt központjában lévő kiállítócsarnokban idén is félszáz világújdonságot hoztak el a gyártók.
A detroiti autoshow az egyik legkisebb a nagy nemzetközi bemutatók közül, mégis nagyon fontos szerepet tölt be az autógyárak életében, hiszen az amerikai piac milliónyi autót fogyaszt évente. Nem csoda hát, hogy idén ötven világújdonságot itt mutattak be, többek között a magyar gyártású Mercedes CLA modellt is, melynek szépségét nehéz lenne vitatni.
Az áprilistól már kapható Merci kisebb az aktuális C-osztálynál, vásárlói pedig a gazdag fiatalok. Agresszív formavilág, és akár 211 lóerő a fő jellemzői. Az Acura NSX Concept ugyan még csak tanulmány, de előre vetíti az autót, melyről tervezői egyszerűen csak annyit mondanak: mindenki ilyenről álmodik. Valóban varázslatos, ahogy az élek és ívek megrajzolják az autó vonalait, de az igazán sportos erő a motortérben szunnyad: az Acura NSX középre épített, szívó V6-os motorral készül.
A Honda a családosok felé is mozdul, mikor az elsősorban amerikai piacra szánt városi szabadidőautóját teszi a porondra. Az autó valamivel kisebb, mint az eddig ismert CR-V, a Nissan Juke ellenfelének szánják. Egyelőre várni kell még a forgalmazásra, hiszen Mexikóban még csak most építik hozzá a gyárat.
De, ha már sportkocsiról beszélünk, a kiállítás nagy szenzációja a Corvette Stingray, mely az amerikai sportautó- gyártás csúcsát is jelentheti jelen pillanatban. A 450 lóerős, hetedik generációs Corvette váza alumínium, de érdekes módon továbbra is az ósdinak számító laprugókra támaszkodik az autó hátulja.