3 litert sem esznek az új kisautók

pénz
PUBLIKÁLÁS: 2013. január 13. 15:00
A dráguló üzemanyagárak mellett örömteli hír, hogy a gyártók sikeres fejlesztéseinek köszönhetően autóink egyre kevesebbet fogyasztanak, így autózási költségeink csökkenhetnek.
Bors

Az utolsó néhány évben az autóipar a környezettudatosságot tűzte zászlajára, és dollármilliárdokat költenek olyan fejlesztésekre, melyek autóink üzemanyag-fogyasztását csökkenthetik. Itt persze nem csupán a megfelelő motorok megalkotásáról van szó, hanem minden olyan paraméter gondos átvizsgálásáról is, mely a fogyasztást csökkentheti.

Elsőként az autó tömege szokott szemet szúrni, hiszen a kocsi megmozdításához szükséges energia nagyban függ attól, mi rejtőzik a lemezek alatt. A biztonsági felszerelések, a modern technikák alaposan megnehezítették autóinkat, így mostanság az autóiparban is a fogyókúra a divat. Nagy eredmény, ha egy új modellről le tudnak dobni száz kilót, hisz ez a fogyasztásban literes megtakarítást jelent.

Persze az új motorok játsszák a főszerepet. A benzines és dízel erőforrásoknál is a turbós rendszerek hozzák a jelentős javulást. A dízelekről már korábban is tudtuk: képesek alacsony fogyasztást produkálni, az új, kis lökettérfogatú benzines motorok éhségének sikeres csökkentésével azonban csak manapság kezdünk szembesülni.

Elegendő példaként a Renault Clio 900 köbcentis feltöltős motorját említeni, mely háromliteres átlagfogyasztásra is képes, nem csupán laboratóriumi körülmények között. A Volkswagen az alacsony fogyasztást és az ezzel járó kedvezőbb károsanyag-kibocsátást egy gázüzemanyaggal működő Up!-nál érte el. A mindössze 79 g/km érték szinte hihetetlen, fogyasztás terén pedig a benzinre számolt költség már két liter körüli értéket jelent.

Természetesen a hibridek is kitesznek magukért, a Toyota a Yaris motorja mellé is csatolt már elektromos kisegítőt. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.