A dráguló üzemanyagárak mellett örömteli hír, hogy a gyártók sikeres fejlesztéseinek köszönhetően autóink egyre kevesebbet fogyasztanak, így autózási költségeink csökkenhetnek.
Az utolsó néhány évben az autóipar a környezettudatosságot tűzte zászlajára, és dollármilliárdokat költenek olyan fejlesztésekre, melyek autóink üzemanyag-fogyasztását csökkenthetik. Itt persze nem csupán a megfelelő motorok megalkotásáról van szó, hanem minden olyan paraméter gondos átvizsgálásáról is, mely a fogyasztást csökkentheti.
Elsőként az autó tömege szokott szemet szúrni, hiszen a kocsi megmozdításához szükséges energia nagyban függ attól, mi rejtőzik a lemezek alatt. A biztonsági felszerelések, a modern technikák alaposan megnehezítették autóinkat, így mostanság az autóiparban is a fogyókúra a divat. Nagy eredmény, ha egy új modellről le tudnak dobni száz kilót, hisz ez a fogyasztásban literes megtakarítást jelent.
Persze az új motorok játsszák a főszerepet. A benzines és dízel erőforrásoknál is a turbós rendszerek hozzák a jelentős javulást. A dízelekről már korábban is tudtuk: képesek alacsony fogyasztást produkálni, az új, kis lökettérfogatú benzines motorok éhségének sikeres csökkentésével azonban csak manapság kezdünk szembesülni.
Elegendő példaként a Renault Clio 900 köbcentis feltöltős motorját említeni, mely háromliteres átlagfogyasztásra is képes, nem csupán laboratóriumi körülmények között. A Volkswagen az alacsony fogyasztást és az ezzel járó kedvezőbb károsanyag-kibocsátást egy gázüzemanyaggal működő Up!-nál érte el. A mindössze 79 g/km érték szinte hihetetlen, fogyasztás terén pedig a benzinre számolt költség már két liter körüli értéket jelent.
Természetesen a hibridek is kitesznek magukért, a Toyota a Yaris motorja mellé is csatolt már elektromos kisegítőt.