A Dacia újkori története, mely az első Logan modellel indult, most újabb szakaszába lépett. Autói ár-érték aránya sosem volt vitatható, ugyanakkor a megjelenés egyszerűségében lehetett kivetnivalót találni. Most három új modell végleg átvezeti a Daciát az erősen ajánlott kategóriába.
Versenytársaik, de talán még a gyár is elámult azon, mekkora sikert aratott a Duster a nemzetközi porondon. Talán ez a modell volt az első, mely már nemcsak árával, de megjelenésével is hódított, így sokan váltottak a román gyártó autóira.
Ezen tapasztalat is hozhatta az elhatározást, hogy a Renault vezetése átértékelte a márkát, megbízott néhány tervezőt, varázsolják pofás autókká a Dacia palettáján szereplő kocsikat. Ezúttal három modell is beérett, így egyszerre jelenik meg az új Logan, a Sandero és a Sandero Stepway.
Mindhárom modell nagyot lépett előre a megjelenés, az utazási komfort és technológiai területen egyaránt, miközben megtartották egyedi stílusukat. A Logan megmaradt a hazánkban is kedvelt limuzin formájánál, mely hatalmas csomagtérrel párosul, a Sandero jelenti a sportosabb megjelenésű családi kompakt autót barátságos árral, míg a Sandero Stepway igazi vagány kinézetű szabadidő-autó lett.
A Dacia modellekre jellemző, hogy megbízhatóságukkal, egyszerűségükkel ésszerű választást jelentenek, és az új modellek, megtartva korábbi áraikat, tovább növelték versenyelőnyüket. Immáron minden modellben széria a szervokormány, rendelhetők az autók a korábban megismert MediaNav szórakoztató- és információs rendszerrel, illetve a Daciánál első ízben elérhető sebességtartó automatikával is.
A Dacia modellek a legmodernebb Renault-motorokat is megkapják, többek között a Tce 90 jelzésű turbó-benzines erőforrást, mely kiemelkedő fogyasztásával és Euro5 megfelelőségével a kategória előkelő helyére helyezi a mégis kedvező árú modellt, melyet december 5-től a hazai érdeklődők is megismerhetnek. A hírek szerint a kezdő modell ára a magasabb felszereltség ellenére is kétmillió forint alatt marad.