Az Opel fejleszti termékpalettáját, de a szabadidő-autók terén volt még némi hátránya, amit már illett ledolgozni. A Mokka megérkezésével immáron ezt az űrt is legyűrték a németek.
A vásárlók éhségét egy Opel márkajelzésű kis szabaidő-autóra mi sem jelzi jobban, mint hogy csak Németországban a piaci bevezetés előtt már közel félszázezer megrendelés érkezett be, így a most meginduló értékesítés során nagy meglepetések nem érhetik az Opelt. De mit is tud a Mokka?
A pofás kompakt kisautó fiatalos megjelenése biztosan csábító erő a vásárlóknál, ráadásul a gyár felszerelte minden olyan kiegészítővel az autót, melyek igazi szabaidő-autóvá teszik. Persze – hasonlóan konkurenseihez – a Mokkát is lehet majd kapni normál elsőkerékhajtással, ilyen például a belépő modellként kínált 115 lóerős változat is, de akinek szüksége van rá, hatékony, intelligens összkerékhajtást is választhat.
A megfizethető AWD fő elemei az első differenciál, a kardántengely, a hajtott hátsó híd, a vezérlés és a lamellás tengelykapcsoló. Száraz úton csak az első kerekek hajtanak, ami leszorítja a fogyasztást, de síkos úton a hátsó tengelyre juthat a teljesítménymaximum 50 százaléka. Az összkerékhajtás fokozza a Mokka agilitását, különösen gyors elinduláskor és kanyarodáskor. Az AWD-berendezés súlya csak 65 kilo-gramm.
Öt személynek kínál bőséges férőhelyet és magas üléspozíciót a 4,28 méter hosszú Mokka. A dögös megjelenésű autó újszerű technikával és a nagyobb kategóriákból ismert felszereltséggel indul. Kategóriájában elsőként kapta meg az adaptív világítást, a beépített FlexFix kerékpártartót, de nem hiányzik az elektronikus menetstabilizáló (ESP), a széria kipörgésgátló (TC), az emelkedőn elindulási asszisztens (HSA) és a lejtmeneti sebességszabályozó sem.
A második generációs Opel Eye frontkamera az ütközés-elkerülő, a sávelhagyásra figyelmeztető és a jelzőtábla felismerő funkció alapját képezi. Az első optikai és akusztikai jelzéssel figyelmeztet az előttünk haladó autó beérésének veszélyére, a második a burkolati jeleket figyeli, s véletlen sávelhagyáskor figyelmeztet, a tökéletesített harmadik pedig már nemcsak a kerek táblákat ismeri fel, hanem az autópályák és a lakóövezetek négyszögletes tábláit, a kiegészítő táblákat, illetve a változó jelzésképűeket is. Parkoláskor nagy segítség az opcionális tolatókamera, valamint az első és a hátsó érzékelő.
Az autót egyelőre három motorral kínálja az Opel. Az 1.6 literes benzines motor 115, míg a turbófeltöltős 1.4 literes pedig 140 lóerőt biztosít. Egyetlen dízelmotor van a palettán, ennek teljesítménye 130 lóerő, s ezzel akár 187 km/órás végsebesség érhető el.
Az induló modell bevezető ára 4,19 millió forint, de ez már az energiatakarékos autózást segítő start/ stop technológiát is tartalmazza, míg a dízel legolcsóbb változata kezdetben 5,53 millió forint lesz.