Új kategóriában próbálkozik az Opel

Opel
PUBLIKÁLÁS: 2012. november 04. 15:00
Az Opel fejleszti termékpalettáját, de a szabadidő-autók terén volt még némi hátránya, amit már illett ledolgozni. A Mokka megérkezésével immáron ezt az űrt is legyűrték a németek.
Bors

A vásárlók éhségét egy Opel márkajelzésű kis szabaidő-autóra mi sem jelzi jobban, mint hogy csak Németországban a piaci bevezetés előtt már közel félszázezer megrendelés érkezett be, így a most meginduló értékesítés során nagy meglepetések nem érhetik az Opelt. De mit is tud a Mokka?

A pofás kompakt kisautó fiatalos megjelenése biztosan csábító erő a vásárlóknál, ráadásul a gyár felszerelte minden olyan kiegészítővel az autót, melyek igazi szabaidő-autóvá teszik. Persze – hasonlóan konkurenseihez – a Mokkát is lehet majd kapni normál elsőkerékhajtással, ilyen például a belépő modellként kínált 115 lóerős változat is, de akinek szüksége van rá, hatékony, intelligens összkerékhajtást is választhat. 

A megfizethető AWD fő elemei az első differenciál, a kardántengely, a hajtott hátsó híd, a vezérlés és a lamellás tengelykapcsoló. Száraz úton csak az első kerekek hajtanak, ami leszorítja a fogyasztást, de síkos úton a hátsó tengelyre juthat a teljesítménymaximum 50 százaléka. Az összkerékhajtás fokozza a Mokka agilitását, különösen gyors elinduláskor és kanyarodáskor. Az AWD-berendezés súlya csak 65 kilo-gramm.

Öt személynek kínál bőséges férőhelyet és magas üléspozíciót a 4,28 méter hosszú Mokka. A dögös megjelenésű autó újszerű technikával és a nagyobb kategóriákból ismert felszereltséggel indul. Kategóriájában elsőként kapta meg az adaptív világítást, a beépített FlexFix kerékpártartót, de nem hiányzik az elektronikus menetstabilizáló (ESP), a széria kipörgésgátló (TC), az emelkedőn elindulási asszisztens (HSA) és a lejtmeneti sebességszabályozó sem.

A második generációs Opel Eye frontkamera az ütközés-elkerülő, a sávelhagyásra figyelmeztető és a jelzőtábla felismerő funkció alapját képezi. Az első optikai és akusztikai jelzéssel figyelmeztet az előttünk haladó autó beérésének veszélyére, a második a burkolati jeleket figyeli, s véletlen sávelhagyáskor figyelmeztet, a tökéletesített harmadik pedig már nemcsak a kerek táblákat ismeri fel, hanem az autópályák és a lakóövezetek négyszögletes tábláit, a kiegészítő táblákat, illetve a változó jelzésképűeket is. Parkoláskor nagy segítség az opcionális tolatókamera, valamint az első és a hátsó érzékelő.

Az autót egyelőre három motorral kínálja az Opel. Az 1.6 literes benzines motor 115, míg a turbófeltöltős 1.4 literes pedig 140 lóerőt biztosít. Egyetlen dízelmotor van a palettán, ennek teljesítménye 130 lóerő, s ezzel akár 187 km/órás végsebesség érhető el.

Az induló modell bevezető ára 4,19 millió forint, de ez már az energiatakarékos autózást segítő start/ stop technológiát is tartalmazza, míg a dízel legolcsóbb változata kezdetben 5,53 millió forint lesz.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.