Újra az élre tör a Clio

autó
PUBLIKÁLÁS: 2012. július 09. 00:00
A Renault szerepe a kisautók kategóriájában mindig is meghatározó volt. Kezdődött a Renault5-tel, majd több generáción keresztül a Cliók vezették a kategória eladási listáit. Most a ­leg­újabb sorozat fotói láttak napvilágot.
Bors

Az autó fizikai bemutatásáig még a szeptemberi Párizsi Autószalonig várni kell ugyan, de az új generációs Clio első fotói már napvilágot láttak. Az elmúlt 12 évben közel 11,5 millió Clio talált gazdára, így a francia gyártó nem bízott semmit a véletlenre ezúttal sem. Az autó megjelenése ­egye­dül­álló, és bár egyelőre nem terveznek háromajtós modellt, az öt nyílászáróval szerelt autó is vagány és sportos.

Már első pillantásra is laposabbnak és ­szélesebbnek tűnik elődjénél, a majdnem az első ­szél­védőig emelkedő fényszórók a méretes Renault-emblémával pedig kifejezetten ­spe­ciális, aranyos, mégis agresszív megjelenést kölcsönöznek a kocsinak.

Oldalról nézve feltűnik, hogy a Renault is beszállt a hogyan tüntessük el a hátsó ajtó kilincsét játékba, és így nem is zavarja semmi a szemet, amikor az emelkedő övvonalon suhanunk végig egészen a gömbölyded hátsó ajtóig. Rosszakarók említhetnék az Astra GTC-vel való hasonlóságot, vagy esetleg a Seat lezárásait, mindez azonban nem zavaró. A kisautó igazi vagány, nők és férfiak által egyaránt szerethető forma. Egyszerre találunk izmos részeket, mint például az első sárvédők, és finom részleteket, mint a krómozott küszöbdíszítés.

Az utastér talán a legnagyobb újdonság, ahova beköltöztek a színek, és ezek jól harmonizálva a formavilággal gyönyörű és ránézésre is kényelmes teret varázsoltak. Természetesen nem csupán az utasok komfortos utazására, de szórakozására is gondoltak, így a Clio multimédiás központja már nem csak csatlakozón, de Bluetoothon keresztül is képes zenéket fogadni és lejátszani.

Érdekesség, hogy az R-Sound Effect rendszer hat különböző motorhangot képes szimulálni, mindegyik egyedi és követi a vezetési paramétereket, mint a sebesség és a gyorsulás. További szolgáltatás, hogy a Renault R-Linkkel internetezni is lehet, így felhasználók ellenőrizhetik leveleiket, illetve alkalmazásokat tölthetnek le. Ugyanakkor információkat kaphatnak vezetési szokásaikról, amelyek esetleges megváltoztatásával csökkenthetik járművük fogyasztását.

Ezen a téren is szép reményekkel indul a Clio, hiszen az új 900 köbcentis, háromhengeres turbómotor teljesítménye 90 lóerő, fogyasztása mégis csupán 4,3 literes értéket produkál.

Jövőre e mellé érkezik az ismert 1,2-es turbós benzinmotor feljavított változata 120 lóerővel, illetve egy 1,5 literes dízel 90 lóerős teljesítménnyel. A gyár adatai szerint utóbbinál a 3,2 literes átlagfogyasztás sem elérhetetlen. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.