Nehéz feladatot kapott a legújabb kis Peugeot, a 208-as. Vissza kellene hozni az oroszlános márka sikereit, kirántva a kátyúból a francia gyártót. Ennek megfelelően a Peugeot beleadott apait-anyait.
Az új, minden porcikájában egyedi 208-as már első ránézésre is elüt napjaink átlagautóitól. Itt nem spóroltak a látványos megjelenést eredményező többletköltségekkel járó megoldásokkal, nem próbálták megkötni a dizájnerek kezét, inkább megvalósították az autót úgy, ahogy azt kitalálták.
Sokszor írtunk már arról, hogy a tervezőasztalon, illetve a tanulmányautókon látható ötleteket a költségek miatt nagyon sok gyártó már nem hozza át a végleges termékre, egyszerűbb megoldásokat alkalmazva spórolnak a gyártási költségeken.
Szerencséje van a Peugeot híveinek, a 208-as modellen ez a trend nem látszik. Arról persze lehet vitatkozni, hogy a mai, egyszerű vonalakhoz szokott szemnek nem lesz-e túl sok, amit a Peugeot 208 kínál. Elég csak az autó orr-részére nézni, a süllyesztett, de mégis kiemelkedő hűtőrács például megosztja az autó csodálóit.
Egyesek szerint kicsit túl sok a vonal, egyfajta összevisszaság uralkodik a kocsin. Ha igazuk is van, oldalról és hátulról nézve már mindenkinek kerek egész, kiegyensúlyozott, dinamikus megjelenésű járgány a 208, ami persze oldalnézetben sem mentes a fineszes megoldásoktól.
Az utastér megint csak nagy kérdés.
Értem én, hogy mindig ki kell hozni valami újat, így a Peugeot kitalálta, hogy a műszerfalat feljebb, a kormány fölé helyezi, de így a szerkezet karimája kitakarja a műszerfal egy részét. Jó, rögtön tettek bele egy, az átlagosnál sokkal kisebb kormányt, amelyet még az alján versenyautós módon meg is lapítottak, de a műszerfal így sem látható teljesen.
A kormány annyira nem nagy, hogy még a hároméves fiam is megjegyezte első utazásánál: milyen kicsi az irányító. Tesztautónk műszerfalának erőssége a méretes központi kijelző, amely a navigációtól a rádión át mindent befogad.
Látványos, szép a képe, de közel áll a használhatatlanhoz. Egy rádiócsatorna-váltás rémálom, már-már programozó matematikusként kell nyomogatni az érintőképernyőt, hogy a kívánt műsort hallgathassuk. Figyelmet igényel ugyanakkor a varrott bőrborítást kapott műszerfal, ami ebben a kategóriában kifejezetten unikumnak számít.
Tesztautónk az 1.6 eHDi jelzést viselte a csomagtérajtón, vagyis a motortérben a megbízható, 115 lóerős dízelerőforrás dolgozott start/stop funkcióval, mely álldogálás esetén önállóan lekapcsolja a motort. Érdekesség, hogy az említett kijelzőn hosszas turkálás után arra is kapunk infót, hogy mennyi ideig használtuk ezt a funkciót.
Összességében az új 208-as méltó a nagy előd 205/206 pároshoz, és mint az első három hónap értékesítési statisztikái mutatják, sikeres modell lesz a Peugeot termékválasztékában.