Felsőbb osztályba lépett a Peugeot 208

Peugeot
PUBLIKÁLÁS: 2012. július 15. 09:00
Nehéz feladatot kapott a legújabb kis Peugeot, a 208-as. Vissza kellene hozni az oroszlános márka sikereit, kirántva a kátyúból a francia gyártót. Ennek megfelelően a Peugeot beleadott apait-anyait.
Bors

Az új, minden porcikájában egyedi 208-as már első ránézésre is elüt napjaink átlagautóitól. Itt nem spóroltak a látványos megjelenést eredményező többletköltségekkel járó megoldásokkal, nem próbálták megkötni a dizájnerek kezét, inkább megvalósították az autót úgy, ahogy azt kitalálták.

Sokszor írtunk már arról, hogy a tervezőasztalon, illetve a tanulmányautókon látható ötleteket a költségek miatt nagyon sok gyártó már nem hozza át a végleges termékre, egyszerűbb megoldásokat alkalmazva spórolnak a gyártási költségeken.

Szerencséje van a Peugeot ­hí­veinek, a 208-as modellen ez a trend nem látszik. Arról persze lehet vitatkozni, hogy a mai, egyszerű vonalakhoz szokott szemnek nem lesz-e túl sok, amit a Peugeot 208 kínál. Elég csak az autó orr-részére nézni, a süllyesztett, de mégis kiemelkedő hűtőrács például megosztja az autó ­cso­dálóit.

Egyesek szerint kicsit túl sok a vonal, egyfajta összevisszaság uralkodik a kocsin. Ha igazuk is van, oldalról és hátulról nézve már mindenkinek kerek egész, kiegyensúlyozott, dinamikus megjelenésű járgány a 208, ami persze oldalnézetben sem mentes a fineszes megoldásoktól.
Az utastér megint csak nagy kérdés.

Értem én, hogy mindig ki kell hozni valami újat, így a Peugeot kitalálta, hogy a műszerfalat feljebb, a kormány fölé helyezi, de így a szerkezet karimája kitakarja a műszerfal egy részét. Jó, rögtön tettek bele egy, az átlagosnál sokkal kisebb kormányt, amelyet még az alján versenyautós módon meg is lapítottak, de a műszerfal így sem látható teljesen.

A kormány annyira nem nagy, hogy még a hároméves fiam is megjegyezte első utazásánál: milyen kicsi az irányító. ­Teszt­autónk műszerfalának erőssége a méretes központi kijelző, amely a navigációtól a rádión át mindent befogad.

Látványos, szép a képe, de közel áll a használhatatlanhoz. Egy rádiócsatorna-váltás rémálom, már-már programozó matematikusként kell nyomogatni az érintőképernyőt, hogy a kívánt műsort hallgathassuk. Figyelmet igényel ugyanakkor a varrott bőrborítást kapott műszerfal, ami ebben a kategóriában kifejezetten unikumnak számít.

Tesztautónk az 1.6 eHDi jelzést viselte a csomagtérajtón, vagyis a motortérben a megbízható, 115 lóerős dízelerőforrás dolgozott start/stop funkcióval, mely álldogálás esetén önállóan lekapcsolja a motort. Érdekesség, hogy az említett kijelzőn hosszas turkálás után arra is kapunk infót, hogy mennyi ideig használtuk ezt a funkciót.

Összességében az új 208-as méltó a nagy előd 205/206 pároshoz, és mint az első három hónap értékesítési statisztikái mutatják, sikeres modell lesz a Peugeot termékválasztékában.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.