Sok külföldi állítja: ha csak egy valamit vihetne haza Magyarországról, az a Túró Rudi lenne. Egyelőre mégsincs szó róla, hogy a közkedvelt magyar édesség bekerülhet a hungarikumok közé.
Nem csak a gyerekeknek, a felnőtteknek is kedvencévé vált a túróból készült desszert, a Túró Rudi. Sokak számára a régi szép időket idézi, mások az ízesített változatokért rajonganak.
Az ötletet az akkori Szovjetunióból hozták magukkal magyar tejipari szakemberek 1954-ben. Ott figyeltek fel egy cukrozott és csokoládéval bevont, lágy állagú, hengeres formájú édességre. A termékfejlesztéssel az erzsébetvárosi tejüzem művezetőjét, Mandeville Rudolfot bízták meg. Unokája szerint róla nevezték el az édességet, de valószínűbb, hogy a névadó Klein Sándor, a Budapesti Műszaki Egyetem akkori oktatója, akit az új termék kampányának megtervezésére kértek fel.
A Túró Rudi név kezdetben nem aratott osztatlan sikert: a Hírlapkiadó Vállalat reklámcsoportjának akkori vezetője erkölcstelennek minősítette, és közölte: a kiadó lapjaiban a reklám nem jelenhet meg. A túródesszert a ‘90-es években azonban már olyan népszerűvé vált, hogy szinte valamennyi hazai édesipari vállalat piacra lépett a saját verziójával.
– Mi azt az ízvilágot szerettük volna megalkotni, ami a gyerekkorunk kedvence volt. Két és fél évvel ezelőtt hosszas előmunkák és kísérletezések után ez sikerült is – mondta lapunknak Pemmer István, a Piros Kockás Kft. ügyvezető igazgatója. – A tejüzem, ahol készülnek a termékeink, saját tehenészetéből szerzi be a kiváló minőségű tejet, és szerencsi étbevonóval öleli körbe a zamatos túrót. Termékünkön büszkén hirdetjük is, hogy az száz százalékban magyar.