Aktuális

A Peugeot újraélesztését várják a 208-tól

Bors

Létrehozva: 2012.05.06.

A Peugeot-nál a 2-es jelzésű sorozat mindig is fontos helyet foglalt el. Az első 201-es óta a legendás 205 jelzésűn át a 207-ig minden modell a gyár húzóterméke volt. A 208-nak ugyanakkor az elődökre is rá kell pirítania.

 

A Peugeot vezetői nem kis romantikával gondolnak a 2-es sorozatra, nem véletlenül: a cég valaha elért legnagyobb sikereit a 205 hozta, hiszen a 14 milliónyi eladott autó gyakorlatilag a hajánál fogva rángatta ki a krízisből a Peugeot-t. A sikerszéria még a 206-os modellel is folytatódott, ugyanakkor a 207-es már nem hozta a várt eredményeket, őszintén szólva az autó a korábbi fiatalos lendületét, eredetiségét feladva ­kis­sé beleszürkült a mezőnybe. Ehhez persze az is hozzájárult, hogy a versenytárs modellek minősége és száma is növekedett, így tényleg eljött az ideje, hogy valami újat, valami nagyot dobjon a Peugeot. Az új titkos fegyver a 208-as jelzést kapta, és már első ránézésre látszik, hogy a legapróbb részletekre is ügyeltek Sochaux-ban. 

A 208 először is szakított az aktuális trendekkel: nem lett nagyobb, mint elődje, ugyanakkor a 7 centis külső rövidülés mellett az utastér és a csomagtartó is tágasabb lett, ráadásul az autó tömegét is sikerült csökkenteni (-110 kg), ami nem csupán a menetdinamikában hoz kedvező változásokat, de a környezetvédelmi normák teljesítésében is nagy szerepet játszik. A 208-as kilométerenként átlagosan 34 grammal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint a 207-es, ezzel a kategória legjobbja. Megjelenésében sokat változott az elődhöz képest: zömökebb a forma, a magasra húzott fényszórók a sportos megjelenést erősítik, és úgy tűnik, a Peugeot jellegzetességét jelentő hatalmas méretű hűtőmaszkkal is végre ­sike­resen birkóztak meg a tervezők.  

Az utastérben elsőre a különleges műszerfal szúr szemet: a műszeregység speciális elhelyezése elsőre talán idegen ­le­het, rövid tesztautózás után viszont kiderül, a magasra szerelt kijelzők könnyedén áttekinthetők anélkül is, hogy nagyon le kellene venni a szemünket az útról. A látványban a szokatlanul kicsike kormány sem zavar, mely ugyanakkor jól kontrollálhatóvá teszi az autót. 

A motortérbe is jócskán csempésztek újdonságot a franciák. A 208-as választékában jelenik meg először a három új fejlesztésű, nagy teljesítőképességű, háromhengeres 1.0 és 1.2 l VTi benzines motor. A belépő modell kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása (emissziója) 99 gramm, fogyasztása 4,3 liter 100 kilométerenként. A választékban szereplő öt dízelmotor közül négy tartalmazza a ­leg­újabb típusú Stop & Start rendszert (e-HDi), amely már 20 kilométeres tempó alatt lehetőség szerint lekapcsolja az erőforrást. Ennek köszönhetően a CO2-kibocsátás alacsony, a 87 gramm/kilométer érték 3,4 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométerenként.

Fontos ­tud­nivaló, hogy a korszerű technológiának köszönhetően az emisszió egyik változatban sem lépi túl a 99 grammot! A Peugeot a minőségi ugráson átesett kis oroszlán értékét az árcímkéjével is pontosan jelzi, hiszen bár az induló ár a bűvös 3 milliós érték alatt marad, egy kellemesen felszerelt változat, mely már klímát és rádiót is tartalmaz, még háromajtós változatban is 3,45 millió forint.

Filléres extrák

Egy új autó piacra dobásánál nagyon fontos az induló ár. A Peugeot-nál is tudják ezt, így mindent megtettek annak érdekében, hogy a hirdetésekben 2-essel kezdődő ár szerepelhessen. Ezért sikerült egy nagyon furcsa felszereltségű modellt piacra dobni, hiszen az „access” modellben kapunk menetstabilizálót, kipörgésgátlót, tempomatot, elektromos ablakemelőt, de a manapság filléres kacatnak betudható autórádiót már csak 90 ezer forintos extraként hallgathatjuk. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek