Még soha nem buktunk akkorát, mint Pekingben

címlap
PUBLIKÁLÁS: 2008. augusztus 26. 09:15
A második világháború utáni olimpiák legrosszabb szereplését produkáltuk Pekingben. Ennek okait kutatjuk, fenntartva azt a véleményünket, hogy az ország méretéhez és gazdasági teljesítőképességéhez képest a három arany nem is olyan rossz. De miért volt több arany az elmúlt 15, világháború utáni olimpián? Sorozatunkban erre próbálunk választ találni, és arra, hogy miért éppen most kapta ez a pofont a magyar sport.
Új nemzetek a győztesek között


A nemzetközi konkurencia növekedését jelzi, hogy Pekingben több ország első aranyát vagy érmét szerezte.
Első aranyukat nyerték: Mongólia (egyből kettőt), Bahrein, Panama. Első érmét nyerte: Tádzsikisztán, Szudán, Afganisztán, Mauritius, Togo


Tarolt a széthullott birodalom
A volt szovjet tagköztársaságot – ma már önálló országok – pekingi termése:
Oroszo.232128
Ukrajna7515
Fehéroroszo.4510
Grúzia3–3
Kazahsztán247
Azerbajdzsán124
Üzbegisztán123
Lettország111
Észtország11–
Litvánia–23
Kirgizisztán–11
Tadzsikisztán–11
Örményo.––6
Moldova––1
Összesen434583


1. Még csak a kezdet, nem a vég
– A lejtő elején vagyunk, de a szakadék mély

2. Miénk a siker, a kudarc a tietek
– Hogyan használta fel és ki a politika a sportot?

3. A magyar pesszimizmus része a kudarcokban
– Lehet-e sikeres a sportpályákon egy magát sikertelennek érző nemzet?

4. Ne sportolj, inkább csinálj karriert!
– Miért gondolják azt a szülők, hogy már nem életpálya a sport?

5. A sporthoz három dolog kell: pénz, pénz és pénz
– Ez persze nem igaz, de az tény: nagyságrendekkel kellene többet költeni a sikerekhez

6. Új utakon a régi dicsőségért
– Mit tettek mások, s mit kell nekünk tenni, hogy újra felfelé vezessen az út?







Jamaica a legsikeresebb


















Változást vár a volt sportvezető







Helsinki a csúcs, Peking a mélypont

















T. R.-Sz. T.
Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.