A Recaro újfajta X-Tend ülésével a légitársaságok 194 férőhelyesre növelhetik az Airbus A320-asok befogadóképességét, ám ezáltal a vészkijáratoknál is csökkenne a lábtér – olvasható az Airportal oldalán.
A német Recaro Aircraft Seating a napokban mutatta be a keskenytörzsű Airbus repülőgépekhez tervezett X-Tend ülését, amelyekkel a szárnyak feletti vészkijárati sorokban csökkenthető a sortávolság, így nagyobb lehet a fedélzet befogadóképessége, ugyanakkor a hatóságok által előírt szélességű menekülőfolyosó megmarad.
A Recaro új megoldásának lényege, hogy az X-Tend ülés ülőlapjának elülső része automatikusan lehajlik, amikor az azon helyet foglaló utas feláll. Leülésnél az ülőlap elejét manuálisan kell felhajtania az utasnak, amely vízszintes pozícióban rögzül, amíg a testsúlya ránehezedik.
A szárny feletti vészkijárati sorok sortávolsága ezzel annyival csökkenthető, hogy a fedélzet utolsó sorába még 2-2 ülés helyezhető el, amellyel az Airbus A320-asok maximális befogadóképessége 194-re bővíthető. A Wizz Air és az Easyjet is 186, míg például a Lufthansa 180 férőhellyel üzemelteti A320neo repülőgépeit.
Az ülést még az érintett hatóságoknak jóvá kell hagyniuk, de a német ülésgyártó már megkezdte az egyeztetéseket ügyfeleivel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.