Kátyúmozaikokon örökítette meg a járvány ikonjait egy művész

koronavírus
PUBLIKÁLÁS: 2020. május 11. 14:14

Egy tekercs WC-papír, egy Old Style márkájú láger sör és egy kézfertőtlenítő mozaikokból kirakott képével töltötte fel a kezeletlenül hagyott kátyúkat Chicago utcáin egy helyi utcaművész, Jim Bachor.

Illusztráció Marc-Olivier Jodoin

A Szentháromság című sorozatban a koronavírus ikonikus tárgyait glória és fénysugarak ragyogják körbe, megidézve a vallásos szimbolikát.

"Az alkotás humorosan világít rá az abszurditásokra, amit a vírus előhozott belőlünk" – mondta a művész a Lonely Planetnek. A WC-papír, a kézfertőtlenítő szinte kultikus tárgyakká váltak, miközben egyre több alkoholt fogyasztunk. "Talán ez a sorozat váratlan mosolyt csal a gyanútlan befogadó arcára ezekben a sötét időkben."

A művész egyébként már korábban is készített hasonló kátyú-mozaikokat, például színes virágcsokrokat ábrázolót.

Kedvelt médiumára 1998-ban talált rá, egy Londonba, Rómába és Párizsba történt utazása során, amikor beleszeretett a mozaikokba. Később visszatért Rómába, majd Görögországban, Törökországban és Pompeiiben is járt, hogy ezt az évezredes művészeti technikát tanulmányozza.

Ezután kezdett kísérletezni a mozaikok készítésével. Egy napon a háza előtti kátyúról bevillant az ötlet, hogy a művészetét egyúttal egy elterjedt probléma megoldására használja fel.

„Egy ókori mozaik ma is pontosan úgy néz ahogy azt a művész két évezreddel ezelőtt elkészítette. Mi más állíthatja magáról, hogy ekkora maradandósággal bír" – írta Bachor egy 2015-ös pályázatában. Az alkotó az elmúlt hét évben 85 kátyú-mozaikot készített, nem csak Chicagóban, hanem szerte a világon.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.