Pár nap múlva nyílik Gentben az a kiállítás, ahol látható lesz a művészettörténet egyik legismertebb reneszánsz alkotása, a Genti oltár, a megdöbbentő részleteket feltáró restaurálások után.
Jan van Eyck elképesztő aprólékossággal megfestett képei régóta lenyűgözik a történészeket és a művészeket. Egy belga kortárs festőművész Luc Tuymans szerint például
a flamand primitívek, különösen Jan van Eyck után, bármely művész csak dilettáns lehet"
– írja az artnet.com.
Hogy Tuymans igazat beszél-e, azt mi is ellenőrizhetjük a Genti Szépművészeti Múzeum február 1-én nyíló tárlatán, amely az oltárkép mellett a reneszánsz festő alkotásainak majdnem felét felvonultatja. A tizenkét eredeti Jan van Eyck, és kilenc, a mester műhelyéből származó kép mellett száz korabeli festményt is láthatunk majd, köztük az olasz Fra Angelicótól vagy Pisanellótól, illetve a korból származó miniatúrákat.
A kiállítás legnagyobb szenzációja mégis az 1432-ben Hubert és Jan van Eyck testvérek által készített Genti oltár marad, amelyet a hat évig tartó, két és fél millió dolláros, csúcstechnológiás helyreállítások után eredeti formájában láthatunk. Úgy, ahogy azt a van Eyck testvérek elképzelték, és nem úgy, ahogy évszázadokon keresztül ismertük.
Az 1550-ben más művészek által felvitt festékrétegeket most letisztították, és kiderült, hogy az eredeti képen a Krisztust jelképező áldozati báránynak meglepően emberszerű arca van.
Az áprilisban záró kiállítás után az oltárt visszaviszik az eredeti helyére, a Szent Bávó-katedrálisba. Itt egy újonnan kialakított látogatóközpontban lesz látható, ahol a kiterjesztett valóság eszközeivel mesélik el a mű vallásos és művészettörténeti jelentőségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.