Egy oslói építésziroda egy 11 km hosszú vasúti sínpárból épített modern turistautat a franciaországi Elzászban, tematikus megállókkal, amelyek a táj különböző jellegzetességeire irányítják a figyelmet.
A Rosheim-St Nabor közötti vasútvonalat 1902-ben építették, hogy el lehessen jutni Vogézek kőfejtőihez, és hogy öt község között szállítsa az utasokat.
A Reiulf Ramstad építésziroda felszedte ezt a sínpárt, hogy egy tájban kanyargó utat építsen belőle, az állomások helyén elgondolkodtató tematikus pavilonokkal.
"A 11 km-es út mentén egy történet megy végbe, amelyet a megállók négy fejezetre osztana, a táj változatos univerzumait tárva elénk, és kiemelve a figyelemre méltó helyszíneket" – írja az építésziroda, honlapján.
Az első állomás Rosheim, az itteni installáció témája pedig a múlt. Itt még meghagytak egy keveset az eredeti sínpárból, hogy visszatekintést nyújtson a hely történetére. A felszedett sínekből pedig egy labirintus-szerű építményt hoztak létre, amelyet helyenként megnyitottak, hogy a tájra irányítsák a figyelmet – írja az Inhabitat.
A Boersch megálló a víz történetét meséli el egy a folyóhoz kapcsolódó amfiteátrumon keresztül. A következő állomás Leonardsau, amely a föld történetéről mesél. Egy hosszú erdei zöld alagút végén egy két acéllemezből álló kapuhoz érkezünk, amely a Mont Saintet-Odile hegyére nyíló kilátást keretezi, felfokozva az erdei folyosó végén feltáruló látvány hatását.
A végső állomás témája a szerencse, amit egy négylevelű lóhere formájú kilátóval érzékeltetnek az alkotók, ahonnan akadálytalan kilátás nyílik a tájra.
A meghívás, hogy fedezzünk fel egy elfeledett földet, hogy lássunk másképp egy mindennapi tájat a helyieknek és a turistáknak is szól, írja az építésziroda, honlapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.