A több ezer műtárgyat felvonultató művészeti múzeumokban előfordul, hogy a látogató azt sem tudja, merre induljon el. Gyakran a múzeumi alkalmazottakhoz fordulnak tanácsért. Amikor azonban a segítőkész szakember a látogató művészi ízlése felől érdeklődik, a válasz rendszerint az, hogy "nem tudom", mesélik az app megálmodói az Amerikai Múzeumok Szövetségének cikkében.
Julia Forbes, a múzeumpedagógiai és digitális osztály vezetője, Ivey Rucket web és új média menedzser, valamint csapata egy új telefonos alkalmazással vették szárnyaik alá azokat a látogatókat, akik nem igazán tudják, mit szeretnének megnézni a múzeumban.
Az alkalmazás pont úgy működik, mint a Tinder. A feladat egyszerű: ha tetszik a műalkotás húzzuk jobbra, ha nem, akkor balra.
Miután jópár műtárgyat végiglapoztunk, a múzeum összeállít nekünk egy egyedi útvonalat és egy térképet, amin az összes "matchünk" szerepel. Összesen 100 kép ugrik fel, amit kevesebb, mint 5 perc alatt végig lehet lapozni, de már az első hét kép után kérhetjük a térképünket. Próbálja ki az alkalmazás honlapján!
A High Museum csapata három célt tartott szem előtt a Heartmatch létrehozásakor: hogy hangsúlyozzák a gyűjtemény sokféleségét, hogy a látogatókat azokhoz a műtárgyakhoz irányítsák, amiket kedvelnek, és hogy adatokat gyűjtsenek az ízlésükről.
"A legnépszerűbb műveket felhasználhatjuk a marketingben a legkevésbé kapósakat pedig oktatási programjainkban, hogy a balra húzást jobbra húzásra változtassuk" - mondják az app megálmodói.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.