Az ütemezésnek megfelelően jött ki az új géptípus, pontosabban annak prototípusa, melyhez nagy hírverést akartak csapni. A múlt vasárnapi repülőgép szerencsétlenség óta azonban nagyon rosszul áll a Boeing szénája. Így aztán zárt hangárajtók mögött, szépen, csendben örültek a tervezők az új repülőnek, írja az AIRportal.hu.
Repüléstörténeti jelentőségű volt az esemény a szakemberek szerint. Az új gépről a Boeing dolgozói töltöttek fel képeket a közösségi médiába, hivatalos fotókat azonban még nem tettek közzé. A 77 méter hosszúságú gép a Boeing eddig gyártott leghosszabb törzsű utasszállítója, de újdonságnak számítanak a legújabb generációs GE Aviation GE9X hajtóművek, valamint a 777-300ER-hez képest 7 méterrel nagyobb fesztávolságú, felhajtható végű szárnyak is, amely teljes egészében kompozit anyagokból készültek.
A bemutató után folytatódik a gép földi tesztelése, illetve a felkészülés az első felszállásra. Az első Boeing 777-9X a tervek szerint 2020-ban kerülhet a gépet bevezető első légitársasághoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.