A két távközlési társaság Európában elsőként kombinálja a műholdas és a Long Term Evolution (LTE) technológiára épülő rendszert, amely a világ leggyorsabb repülőgép-fedélzeti széles sávú hálózata lesz. Az elméleti maximális sebesség 75 megabites másodpercenkénti (Mbps) sávszélesség lehet majd, írja az MTI.
A több százmillió eurós beruházás keretében a Deutsche Telekom Európa szerte 300 bázisállomását alakítja át, hogy összekapcsolható legyen az új Inmarsat műholddal.
A hibrid rendszer elsőként a Lufthansa rövid és középtávú járatain üzemel majd, de a DT szerint más légitársaságok számára is elérhető lesz.
A dpa német hírügynökség idézte Carsten Spohrt, a Lufthansa vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy a fedélzeti wifi áráról még nem döntöttek, az egyebek között az igényelt szolgáltatástól, illetve az utas által megtett távolságtól függ.
Andrew Sukawaty, az Inmarsat elnöke világújdonságnak nevezte a hibrid rendszert, amit az Európai Unió összes tagállama használ majd. 2024-re a cégeknek az európai repülőgép-fedélzeti internet-szolgáltatásból származó bevétele a várakozások szerint eléri a 5,2 milliárd dollárt, tette hozzá.
A Lufthansa amúgy is erősít a fedélzeti kényelem és a szolgáltatások területén. A napokban mutatta be új kabinjait, amelyek a business osztályon ággyá nyitható ülésekkel gyarapodtak. A hosszú távú járatok üzleti osztályán utazóknak az ételeket ezután egyenesen a konyhából tálalják fel, tálcák és a fedélzeti ételszállító kocsik helyett tányérokon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.