
A hagyományos fürdőruha anyagából készülő, csak a szemeknek, az orrnak és a szájnak egy-egy nyílást szabadon hagyó ruhadarab – a facekini – néhány éve kezdte meg hódítását a kelet-kínai strandokon. A arcbőrt a nap ellen védő maszkot a kínai sajtó szerint Csang Si-fan 58 éves észak-kínai fürdőruhaárus találta fel, miután középkorú hölgyvásárlói arra panaszkodtak, hogy arcuk a napozókrém és a napernyő használata ellenére is barnul.
Kínában ez rossz hír, mivel a minél fehérebb bőr a szépségideál, virágzik a bőrfehérítő termékek piaca. A maszk ráadásul a medúzáktól is véd, amelyek csípése akár életveszélyes is lehet - írja az MTI.
Az arcmaszkot több színben, mintával és minta nélkül is lehet kapni, sőt, fürdőruhához szabott, egyedi változatok készítését is vállalják a helyi szabók.
A facekini a kínai divatmagazinok, sőt, a francia CR Fashion Book lapjairól is visszaköszön. Utóbbi a nagyjából 30 jüanba (1200 forint) kerülő maszkot Gucci, Armani és más világhírű divattervezők kreációinak kiegészítőjeként mutatja be. A lap arról is ír, hogy a hasonló arcmaszkok az 1930-as években Franciaországban is népszerűek voltak, akkor is a fehér bőr védelmét szolgálták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.