Egymillió magyar utasa volt a Lufthansa csoportnak tavaly

repülés
PUBLIKÁLÁS: 2014. február 18. 12:23
Egymillió magyar utasa volt a Lufthansa csoportnak tavaly

A Lufthansa csoport a tavalyi évben összesen 1,01 millió utast szállított a magyar piacon, 4,4 százalékkal többet, mint az előző évben - jelentette be Antal Gábor, a Lufthansa csoport magyarországi vezetője sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

A csoporthoz tartozó légitársaságok közül kiemelte a Swiss teljesítményét, amely 12,2 százalékos bővülést ért el. Nőtt a magyarországi jegyértékesítés eredménye is: a Lufthansa az előző év azonos időszakához képest 4 százalékkal, a Swiss 16 százalékkal, a Brussels Airlines pedig 6 százalékkal több jegyet adott el Magyarországon.

Bildagentur-Online/chromorange / Northfoto

Kiemelte, hogy ezzel a teljesítménnyel a Lufthansa továbbra is piacvezető Magyarországon a hagyományos hálózati légitársaságok között: a légitársaság 20,7 százalékos piaci részesedése 0,5 százalékpontos bővülésnek felel meg, míg a Lufthansa csoport 36,8 százalékos eredménye 2,3 százalékpontos növekedést jelent.

A január-áprilisi előfoglalások adatai alapján 2014-re további növekedés várható, különösen az Észak-Amerikai viszonylatban - mondta. Kérdésre válaszolva közölte: a forint gyengülésének nincs hatása a repülőjegyek árára, mivel azokat eredetileg is forintban határozzák meg.

Tájékoztatott arról is, hogy nyártól új menetrend lép életbe Budapest és Brüsszel között: az első járat reggel 6.30-kor indul Budapestről, az utolsó járat 20.50-kor száll fel Brüsszelből Budapest irányába. A nyári menetrend életbe lépésétől a légitársaság egy gépe Budapesten fog éjszakázni, ez teszi lehetővé a korai indulást, továbbá szeptembertől a Brussels Airlines Airbus A319-es gépek közlekedtetésével 30 százalékkal növeli kapacitását a belga és a magyar főváros között.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.