A bejelentés azért is fontos, mert ezzel megnyílt az Airbus számára a japán piac, ahol még a rivális amerikai Boeing a domináns.
A JAL azért választotta az Airbust, mert a Boeing 787 Dreamliner típusú repülőgépeivel kapcsolatban gondok merültek fel. Például januárban a légitársaságoknak addig leszállított 50 Dreamlinert földre parancsolták, mert az új fejlesztésű akkumulátorokban több ízben tűz keletkezett. A gépek június elején kaptak ismét repülési engedélyt.
Az Airbus-JAL ügylet további huszonöt A350 megvásárlásának az opcióját is tartalmazza, amivel a JAL légiflottájában az Airbus-ok száma 56-ra nőhet. A japán légitársaság az első Airbus repülőgépeket 2019-ben állítja forgalomba.
Ebben az évben egy A300B2-est adtak át a Japan Air System-nek (JAS), amely 22 évvel később, 2002-ben egyesült a Japan Airlines-szal. Vagyis a JAL-nak már van némi köze az európai repülőgépgyárhoz, de saját jogú közvetlen üzletet most először kötött az Airbus-szal. Ezzel egy igen hosszú, a Douglas, az MD és Boeing fémjelezte amerikai dominanciát tört meg, és még nagyobb versenyre készteti a piaci szereplőket.
Nem csoda hát, hogy a toulouseiak stratégiai fontosságú szerződésről beszélnek- írja cikkében az Airportal. Ezzel tehát sikerült Japán nemzeti légitársaságát megnyerniük és ügyfeleik sorába állítaniuk. A napjainkban kizárólag Boeing gyártmányokkal üzemelő, jelenleg 113 gépet számláló flottában - hacsak addig más, esetleg hamarabb teljesíthető megrendelés nem történik - nagy eséllyel a vadonatúj szélestörzsű, az A350XWB lesz az első új generációs Airbus típus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.