Kevés fogkrémet használunk
A szájüregi rák a vezető halálozási okok közé került Magyarországon. Európában nálunk a legrosszabb a helyzet, ami a helytelen fogápolásra vagy annak teljes hiányára vezethető vissza.
Elképesztő adat, de míg egy napi két-három alkalommal fogat mosó felnőtt évente 10-12 tubus fogkrémet használ el, addig a magyar lakosság több mint felénél ugyanez a mennyiség mindössze egy tubusnyi fogkrémet jelent. Nem csoda, hogy ők el sem jutnak a szájvíz vagy a fogselyem használatáig, amely kiegészítő fogápolásként legalább olyan fontos, mint a fogmosás.
Szövődmények
A helytelen szájápolástól egyenes út vezet a fogínygyulladáson át a fogínysorvadásig, ami fogvesztéssel járhat. De ide sorolható a fogszuvasodás is. A probléma oka: higiénia hiányában a szájflóra egyensúlya felborul a szájban lévő baktériumok egyensúlyának felbomlásával.
Az elszaporodó kórokozó baktériumok nemcsak szájszagot, de később – egyes kutatások szerint – akár súlyos szövődményeket is okozhatnak. A kórokozók hatására a fogíny begyullad, amely növelheti a szív- érrendszeri betegségek kockázatát, a folyamatos gyulladás hatással lehet az agyi működésre is.
A gyerekek helyes fogápolásra nevelése tehát kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a szájüregi megbetegedések száma csökkenjen Magyarországon. A fogápoláshoz a legalább félévenkénti fogászati ellenőrzés is hozzá tartozik, az erre való hajlandóság ugyancsak problémás hazánkban.
A szépség is számít
Manapság egyre népszerűbb az esztétikai fogászat. A megszokott fogászati eljárások helyett – újfajta megközelítésben – az orvosok a természetes állapotokhoz hasonló módon igyekeznek helyreállítani a fogsort, figyelembe véve a páciens jellegzetes fogformáit, mindezt úgy, hogy a kezelés végeredménye esztétikus legyen.
Az eljárások között van például a fogkő-eltávolítás, a fogfehérítés. És bár az esztétikai fogászat általában a fogorvostól és a pácienstől is több időt vesz igénybe, megéri, hiszen az eredmény jókora magabiztosságot adhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.