Sport

Meghalt egy motoros a Dakar-ralin

cs

Létrehozva: 2015.01.07.

A 39 éves Michal Hernik a verseny történetének 65. halálos áldozata. Testén nem találtak balesetre utaló jeleket

Nagy álma volt Michal Hernik lengyel motorosnak, hogy indulhasson a dél-amerikai Dakar-ralin, ám nem sokáig élvezhette a lehetőséget, a harmadik szakaszon, San Juan és Chilecito között holtan találták. Mint kiderült, azért indultak a keresésére, mert nem adott életjelet – a kötelező nyomkövető (Iritrack) jelezte, hogy régóta áll, és nem vette fel a kapcsolatot a központtal. A kiérkező mentőcsapat ugyan megpróbálta újraéleszteni, de nem járt sikerrel.

A halál oka egyelőre ismeretlen, ugyanis a 300 méterre a pálya mellett, bukósisak nélkül fekvő versenyző testen nem találtak balesetre utaló nyomokat. Amúgy pokoli hőség volt, 45 fokban kellett teljesíteni a szakaszt, így lehet, a pilóta szervezete egyszerűen nem bírta a terhelést.
A Dakar-ralinak a lengyel volt a 65. áldozata.

Fekete krónika

1979 (1): Patrick Dodin francia motoros.
1981 (4): egy olasz újságíró és három szerelő.
1982 (3): Bert Oosterhuis holland motoros, egy francia újságíró és egy helyi kisfiú.
1983 (1): Jean-Noël Pineau francia motoros.
1984 (2): egy helyi asszony a gyermekével.
1985 (2): egy helyi nő és egy helikopter-utas.
1986 (7): Kaneko Jaszuo japán és Giampaolo Marinoni olasz motororos, öt helikopter-utas.
1987 (1): egy versenyorvos.
1988 (6): Kees van Loevezijn holland kamionos, Patrick Canado francia autós és Jean-Claude Huger francia motoros, egy helyi kislány és egy anya a gyermekével.
1990 (1): egy finn újságíró.
1991 (3): Charles Cabanne francia kamionos éskét szervizkamionos.
1992 (1): Gilles Lalay francia motoros.
1994 (2): Michel Sansen belga motoros, egy helyi kisfiú.
1996 (3): Laurent Gueguen francia kamionos, Tomás Urpí spanyol autós és egy helyi kislány.
1997 (1): Jean-Pierre Leduc francia motoros.
1998 (4): négy taxiutas.
2001 (2): Daniel Vergnes francia autós és egy helyi autós.
2003 (1): Bruno Cauvy francia navigátor.
2005 (2): Fabrizio Meoni olasz és Manuel Pérez spanyol motoros.
2006 (3): Andy Caldecott ausztrál motoros, és két helyi gyermek.
2007 (2): Elmer Symons dél-afrikai és Eric Aubijoux francia motoros.
2009 (3): Pascal Terry francia motoros és két helyi autós.
2010 (1): egy helyi nő.
2011 (1): egy helyi férfi.
2012 (1): Jorge Andrés Martínez Boero argentin motoros.
2013 (3): Thomas Bourgin francia motoros és két taxiutas.
2014 (3): Eric Palante belga motoros és két argentin újságíró.

A Man-sziget még veszélyesebb

Létezik a Dakar-ralinál is több áldozatot követelő viadal, ez pedig a csak „halálfutamnak” nevezett Man-szigeti TT, ahol a motorosok utcai pályán száguldoznak. Eddig 245 versenyző vesztette ott életét.

Bárki indulhat

A Dakar-rali 1978-as kitalálásakor az volt a mottó, hogy bárki elindulhat rajta, akinek kerekeken guruló járműve van. Nos, időközben a járgányokra már komolyabb szabályozás vonatkozik, ám pilótaként csupán versenyzői licenc kell hozzá, amit mindenki a saját országában szerez meg. Ehhez sportorvosi engedély szükséges, valamint részt kell venni egy sportszakmai képzésen. Ha ez megvan, csupán pénz kérdése az indulás.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek