Meghalt egy motoros a Dakar-ralin

Dakar
PUBLIKÁLÁS: 2015. január 07. 12:26
A 39 éves Michal Hernik a verseny történetének 65. halálos áldozata. Testén nem találtak balesetre utaló jeleket
cs

Nagy álma volt Michal Hernik lengyel motorosnak, hogy indulhasson a dél-amerikai Dakar-ralin, ám nem sokáig élvezhette a lehetőséget, a harmadik szakaszon, San Juan és Chilecito között holtan találták. Mint kiderült, azért indultak a keresésére, mert nem adott életjelet – a kötelező nyomkövető (Iritrack) jelezte, hogy régóta áll, és nem vette fel a kapcsolatot a központtal. A kiérkező mentőcsapat ugyan megpróbálta újraéleszteni, de nem járt sikerrel.

A halál oka egyelőre ismeretlen, ugyanis a 300 méterre a pálya mellett, bukósisak nélkül fekvő versenyző testen nem találtak balesetre utaló nyomokat. Amúgy pokoli hőség volt, 45 fokban kellett teljesíteni a szakaszt, így lehet, a pilóta szervezete egyszerűen nem bírta a terhelést.
A Dakar-ralinak a lengyel volt a 65. áldozata.

Fekete krónika

1979 (1): Patrick Dodin francia motoros.
1981 (4): egy olasz újságíró és három szerelő.
1982 (3): Bert Oosterhuis holland motoros, egy francia újságíró és egy helyi kisfiú.
1983 (1): Jean-Noël Pineau francia motoros.
1984 (2): egy helyi asszony a gyermekével.
1985 (2): egy helyi nő és egy helikopter-utas.
1986 (7): Kaneko Jaszuo japán és Giampaolo Marinoni olasz motororos, öt helikopter-utas.
1987 (1): egy versenyorvos.
1988 (6): Kees van Loevezijn holland kamionos, Patrick Canado francia autós és Jean-Claude Huger francia motoros, egy helyi kislány és egy anya a gyermekével.
1990 (1): egy finn újságíró.
1991 (3): Charles Cabanne francia kamionos éskét szervizkamionos.
1992 (1): Gilles Lalay francia motoros.
1994 (2): Michel Sansen belga motoros, egy helyi kisfiú.
1996 (3): Laurent Gueguen francia kamionos, Tomás Urpí spanyol autós és egy helyi kislány.
1997 (1): Jean-Pierre Leduc francia motoros.
1998 (4): négy taxiutas.
2001 (2): Daniel Vergnes francia autós és egy helyi autós.
2003 (1): Bruno Cauvy francia navigátor.
2005 (2): Fabrizio Meoni olasz és Manuel Pérez spanyol motoros.
2006 (3): Andy Caldecott ausztrál motoros, és két helyi gyermek.
2007 (2): Elmer Symons dél-afrikai és Eric Aubijoux francia motoros.
2009 (3): Pascal Terry francia motoros és két helyi autós.
2010 (1): egy helyi nő.
2011 (1): egy helyi férfi.
2012 (1): Jorge Andrés Martínez Boero argentin motoros.
2013 (3): Thomas Bourgin francia motoros és két taxiutas.
2014 (3): Eric Palante belga motoros és két argentin újságíró.

A Man-sziget még veszélyesebb

Létezik a Dakar-ralinál is több áldozatot követelő viadal, ez pedig a csak „halálfutamnak” nevezett Man-szigeti TT, ahol a motorosok utcai pályán száguldoznak. Eddig 245 versenyző vesztette ott életét.

Bárki indulhat

A Dakar-rali 1978-as kitalálásakor az volt a mottó, hogy bárki elindulhat rajta, akinek kerekeken guruló járműve van. Nos, időközben a járgányokra már komolyabb szabályozás vonatkozik, ám pilótaként csupán versenyzői licenc kell hozzá, amit mindenki a saját országában szerez meg. Ehhez sportorvosi engedély szükséges, valamint részt kell venni egy sportszakmai képzésen. Ha ez megvan, csupán pénz kérdése az indulás.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.