Sport

Besenyeinek kedveznek a szabályváltozások

Bors

Létrehozva: 2014.02.27.

Három év kihagyás után hétvégén ­újraindul a Red Bull Air Race-sorozat, s az egységesített repülőgép-motorok miatt Besenyei Péter minden korábbinál nagyobb eséllyel várhatja a rajtot.

Repülő: Corvus

A gépet Magyarországon kezd­ték fejleszteni 2007-től. Kifejezetten pályaversenyzésre tervezték.

Állomások: 8

Hétvégén Abu-Dzabiban rajtol az Air Race, amely ellátogat Horvátországba, Malajziába, Lengyelországba, Nagy-Britanniába, az Egyesült Államokba (kétszer) és Kínába. Sajnos a helyszínek közül ezúttal kimaradt Budapest.

Pilóták: 12

Besenyei Péter a kezdetektől tagja a mezőnynek, az első évben, 2003-ban megnyerte a sorozatot, 2004 és 2006 között háromszor második, 2007-ben harmadik lett. Eddig összesen tíz futamon győzött, ezzel az örökranglistán második. A legnagyobb vetélytársa a jelenlegi 12-es keretből a kétszeres címvédő brit Paul Bonhomme, a 2008-as győztes osztrák Hannes Arch és a kétszeres első (2004, 2006) amerikai Kirby Chambliss.

Teljesítmény: 300 LE

Idén végre kiegyenlítődnek az erőviszonyok, ugyanis a pilóták egyforma motorral versenyeznek. Legyártottak 15 darab 300 lóerős erőforrást, s ebből tizenkettőt sorsoltak ki az indulók között. A repülők súlyában azonban így is lesz eltérés, Besenyeié 40 kilóval nehezebb az átlagnál.

Terhelés: 10 G

Ennyiben maximalizálták. Hatása: egy 80 kilós ember 800-nak érzi magát. A vér óriási erővel a fejből a láb irányába próbál áramlani, amit intenzív izommunkával lehet csak megakadályozni. Az arc megnyúlik, a test az ülésbe préselődik. Egy műrepülésben gyakorlatlan ember ilyen nehézségi erő hatására el is ájulhat.

A Forma–1-es pilótákra a gyors kanyarokban 4–6 G, fékezéskor 5 G nehezedik. Besenyei korábbi versenyzései alkalmával 14 G-ig is elment.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek