Besenyeinek kedveznek a szabályváltozások

szabályozás
PUBLIKÁLÁS: 2014. február 27. 10:15
Három év kihagyás után hétvégén ­újraindul a Red Bull Air Race-sorozat, s az egységesített repülőgép-motorok miatt Besenyei Péter minden korábbinál nagyobb eséllyel várhatja a rajtot.
Bors

Repülő: Corvus

A gépet Magyarországon kezd­ték fejleszteni 2007-től. Kifejezetten pályaversenyzésre tervezték.

Állomások: 8

Hétvégén Abu-Dzabiban rajtol az Air Race, amely ellátogat Horvátországba, Malajziába, Lengyelországba, Nagy-Britanniába, az Egyesült Államokba (kétszer) és Kínába. Sajnos a helyszínek közül ezúttal kimaradt Budapest.

Pilóták: 12

Besenyei Péter a kezdetektől tagja a mezőnynek, az első évben, 2003-ban megnyerte a sorozatot, 2004 és 2006 között háromszor második, 2007-ben harmadik lett. Eddig összesen tíz futamon győzött, ezzel az örökranglistán második. A legnagyobb vetélytársa a jelenlegi 12-es keretből a kétszeres címvédő brit Paul Bonhomme, a 2008-as győztes osztrák Hannes Arch és a kétszeres első (2004, 2006) amerikai Kirby Chambliss.

Teljesítmény: 300 LE

Idén végre kiegyenlítődnek az erőviszonyok, ugyanis a pilóták egyforma motorral versenyeznek. Legyártottak 15 darab 300 lóerős erőforrást, s ebből tizenkettőt sorsoltak ki az indulók között. A repülők súlyában azonban így is lesz eltérés, Besenyeié 40 kilóval nehezebb az átlagnál.

Terhelés: 10 G

Ennyiben maximalizálták. Hatása: egy 80 kilós ember 800-nak érzi magát. A vér óriási erővel a fejből a láb irányába próbál áramlani, amit intenzív izommunkával lehet csak megakadályozni. Az arc megnyúlik, a test az ülésbe préselődik. Egy műrepülésben gyakorlatlan ember ilyen nehézségi erő hatására el is ájulhat.

A Forma–1-es pilótákra a gyors kanyarokban 4–6 G, fékezéskor 5 G nehezedik. Besenyei korábbi versenyzései alkalmával 14 G-ig is elment.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.