Adrian Sutilt lenyűgözte Budapest, ám a Force India zongoristaként is kiváló pilótája jobban megismerné a fővárost. A Hungaroringre készülő versenyző a TW Steel segítségével nyilatkozott a Borsnak.
Nehéz volt egy év szünet után visszatérnie a versenypályákra?
Ezt azért nem mondanám, annál is inkább, mert a februári barcelonai tesztelésen ültem vissza a Force India ülésébe – nyilatkozta lapunknak Adrian Sutil. – Igaz, az első métereken még volt némi drukk bennem, de hamar visszatértek a régi beidegződések, már újra élvezem a vezetést.
Állítólag nem szereti a Hungaroringet, elárulná nekünk, hogy miért?
Semmi bajom a pályával, sőt. Nagyon technikás kanyarokkal teletűzdelt, merész vonalvezetésű, szóval igazi kihívás a Magyar Nagydíjon versenyezni. Nekem azonban eddig semmi sem jött össze Mogyoródon, mindig peches voltam, háromszor be sem tudtam befejezni a futamot. Mellesleg a Hungaroringnek van egy hatalmas előnye, a szomszédos és csodálatos Budapest.
Nocsak, ennyire tetszik a fővárosunk? Akár turistaként is visszatérne majd hozzánk?
Sajnos a pilóták nem igazán tudnak körülnézni a verseny miatt, de amit eddig láttam Budapestből, az lenyűgözött. A Duna-part, a budai Vár és a hidak – mindezt látni kell! Szóval, ha lesz időm, jobban megnézem majd a várost.
Azt mondják, kitűnő zongorista, elszórakoztatja néha pilótatársait a játékával?
Aligha dobná fel őket. A családomban kitűnő zenészek vannak, így már négyévesen a zongorához ültem, és tizennégy éves koromig szorgosan gyakoroltam. Aztán jött az új szerelem, az autó, így a zene háttérbe szorult. Néha azért zongorázgatok, főleg klasszikus darabokat és dzsesszes műveket, Gershwin az egyik kedvencem.
A Magyar Nagydíj utánháromhetes szünet jön. Hová utazik, melyik tengerparti üdülőhelyet nézte ki magának?
A futam után hazaszáguldok. Egész évben utazom, ilyenkor otthon élvezem a semmittevést. Azaz kerékpározom, úszom és hegyet mászok.
Bokszutcai szigor
A Német Nagydíjon történt bokszutcai baleset – egy operatőrt eltalált a Mark Webber autójára rosszul rögzített kerék – miatt szigorú biztonsági intézkedések lépnek életbe a magyar futamtól. Minden autón dolgozó szerelőnek bukósisakot kell viselnie, s a pilóták kerékcserére érkezve 100 helyett csak 80 kilométeres sebességgel haladhatnak.
Emellett operatőr, fotós vagy újságíró egyáltalán nem tartózkodhat a bokszutcában az edzések és a verseny alatt.