A gyönyörű holland Giethoorn városában még a postás is csak csónakkal jár. A 13. században vállalkozó szellemű szerzetesek jártak ide, és kiásták a csatornákat, hogy tőzeget szállítsanak. Hollandia úgynevezett „Észak Velencéjének" lakói a kerékpárokra, kajakra és kenukra támaszkodnak, a települést több mint 90 kilométernyi vízi útvonal veszi körül. A kis csatornákon a helyiek elektromos hajókkal közlekednek, a kereszteződésekben táblák és néha tükör is segíti a forgalmat. A csatornákat télen a lakosok jégpályaként is használhatják. A lakosság nagy része a turizmusból él, ugyanis a környék régi házait részben vízparti éttermekké és szállodákká alakították át.
A gyönyörű svájci Zermatt városa régóta autómentes, és a Zermatt-tól öt kilométerre lévő Täsch városába sem nem engednek már be autókat. A látogatókat és a helyi lakosokat itt elektromos transzferbusz vagy szállítja a központba, ahol a leginkább preferált közlekedési mód a lovas kocsi. Az Alpok egyik leghíresebb hegyének a lábánál, a Matterhonnál fekvő kisváros valóságos zarándokhely a hegymászás és a kirándulások szerelmeseinek. Zermatt környékének egyik legkülönlegesebb természeti jelensége, a 15 méter mélyen található Gleccserpalota, ahol jégbe faragott alagutakon keresztül lehet közlekedni, miközben lenyűgöző jégből készült művészeti alkotásokkal találkozhatunk.
1997-ben Gent akkori polgármestere, Frank Beke bejelentette, hogy a belga városközpontot gyalogossá teszi, és Európa legnagyobb autómentes övezetévé alakítja. Nem sokkal ezután egy helyi bolttulajdonos töltényhüvelyt küldött neki postán, mert attól tartott, hogy az autómentes közlekedés szellemvárossá változtatja a környéket. Gent autómentes belvárosa ma is virágzik, parkolók helyett játszóterekkel, csatornarendszerrel és Európa egyik legjobb kerékpárút-hálózatával rendelkezik. Állítólag a kontinensen az egy négyzetméterre eső történelmi műemlékek száma itt a legmagasabb.
Oslo azt tervezi, hogy 2030-ra szén-dioxid-semleges várossá válik, és ez a törekvés magában foglalja az autók felszámolását is. A teljesen autómentes várossá válás folyamata 2017-ben kezdődött, 300 parkolóhely megszüntetésével (2018-ban további 400 parkolóhely).Ezzel párhuzamosan egyre több utcát zárnak le az autós forgalom elől, a lakosokat pedig arra biztatják, hogy inkább kerékpárral közlekedjenek a városban.
A mindössze 800 fős Brännö egy autómentes sziget Göteborg közelében. Brännö felfedezése olyan, mintha visszautaznánk az időben. Itt szinte minden ház fából készült, a fő közlekedési eszközök pedig a kajak és a kerékpár. Ez a sziget egy népszerű madármegfigyelő hely, ezen kívül található itt egy pékség, posta, kávézó és néhány étterem is. A szigetre minden nap indulnak kompok vagy hajók a közeli kikötővárosokból, a brännöi móló pedig azért is különleges, mert a svédek évtizedek óta keringőznek itt minden nyáron naplementekor.
Forrás: Wanderlust, Európai Mobilitás Hét, Car Tour Magazin, Trekhunt
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.